کد خبر: پایان-هفته-باران-در-راه-شمال-کشور-است
۲۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۰۹
احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار شهری طبنا(خبرگزاری سلامت)، گفت: پنجشنبه و جمعه موج بارش زا بر روی سواحل دریای خزر تقویت می‌شود و علاوه بر آن که دریای خزر را مواج می‌کند سبب بارندگی در این منطقه می‌شود.

وی افزود: در دو روز آینده بارش‌های زیادی نیز در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی خواهیم داشت که در ارتفاعات این بارندگی‌ها به صورت رگبار پراکنده رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: شنبه نیز بارندگی‌ها در سواحل دریای خزر ادامه پیدا می‌کند و موج این بارش‌‌ها به خراسان شمالی نیز خواهد رسید اما از اواخر روز شنبه از میزان بارندگی‌ها در شمال کشور کاسته می‌شود.

وظیفه در خصوص شرایط هوا در مناطق شرق کشور گفت: بادهای شدید که در روزهای گذشته شاهد آن بودیم در منطقه زابل ادامه پیدا می‌کند گاهی این بادها با خود گرد و غبار را نیز ایجاد می‌کنند. وی علت وقوع بادهای شدید را تفاوت فشار دما در شمال و جنوب این استان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تفاوت فشار دما میان منطقه هندوکش در شمال سیستان و بلوچستان با دریای عمان سبب بروز بادهای شدید که به بادهای ۱۲۰ روزه شهرت دارد می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: آسمان تهران در روز آینده صاف تا کمی‌ ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha