کد خبر: پاسخگویی-تمامی-مجموعه‌ها-به-افراد-فاق
۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر سیدکاظم فرهمند اظهار کرد: در نشست فوق‌العاده‌ای که در استانداری برگزار شد اکیپ‌های نظارتی مشترک استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت و معدن، تجارت، دامپزشکی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی فعال شده است.

وی افزود: بازرسان حوزه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نظارت‌های محسوس و نامحسوس را از کلیه اماکن دارند و برخورد لازم را با مجموعه‌های متخلف دارند.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه حفظ سلامت جامعه وظیفه‌ای همگانی بوده و در این خصوص تنها نباید حوزه سلامت ورود کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در زمان موج دوم بیماری کرونا شاهد آن هستیم که بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌ها جوانان هستند و این گروه سنی رعایت کمتری به نسبت دیگر گروه‌های سنی داشتند و نه تنها به خود، بلکه به اعضای خانواده خود به‌ویژه بیماران آسیب رساندند.

دکتر فرهمند اضافه کرد: بیشتر میزان مبتلایان جدید، شرکت‌کنندگان در مجالس عروسی و عزا بودند که متأسفانه برای خود و دیگران ایجاد خطر کردند، در این میان بودند کسانی که ناقل بیماری کرونا بودند و با حضورشان در محافل شادی و غم موجب ابتلای جمع کثیری از حاضران در این مراسم‌ها شده بودند و به همین دلیل توصیه اکید مبنی  برعدم برگزاری و حضور در چنین برنامه‌هایی را داریم.

فرهمند تصریح کرد: در این روزها، نگرانی‌های آحاد مختلف جامعه بیشتر از قبل شده و از مردم می‌خواهیم ضمن حفظ آرامش خود و رعایت کامل نکات بهداشتی و دستورالعمل ها، به دنبال نمونه‌گیری نباشند و هر چیزی را کرونا تصور نکنند، زیرا حضورشان در محیط آلوده خود خطرآفرین است و ممکن است فرد منفی باشد، اما به‌جهت حضورش در آن مکان مبتلا شده باشد و مثبت شود.

وی تأکید کرد: استفاده از ماسک در کلیه ادارات و مکان‌های عمومی الزامی شده و طبق قانون پاسخگویی تمامی مجموعه‌ها به افراد فاقد ماسک ممنوع بوده و با مجموعه‌های در این خصوص برخورد می‌شود، زیرا بازی با سلامت مردم شوخی‌بردار و قابل گذشت نیست؛ همچنین از مردم می‌خواهیم به عنوان یاوران حوزه سلامت موارد تخلف را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اطلاع دهند تا بلافاصله رسیدگی و برخورد لازم صورت پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha