کد خبر: پادتن-کرونا-تا-6-ماه-در-بدن-مبتلایان-باق
۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۱۹
پادتن کرونا تا 6 ماه در بدن مبتلایان باقی می‌ماند/مردم باید رفتار خود را تغییر دهند!

دکتر مسعود مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به مدت زمان ماندگاری پادتن کووید 19 در بهبود یافتگان این بیماری اظهار داشت: عمدتا پادتنی که در بدن این افراد باقی می‌ماند تا  6ماه اول ابتلا وجود دارد اما پس از 3 ماه 50 درصد میزان پادتن ترشح شده کاهش پیدا می کند.

وی افزود: امکان دارد که پادتن ترشح شده در بدن مبتلایان بعد از 6 ماه بین 90 تا 100 درصد از بین برود.

فلوشیپ فوق تخصصی بیماری های عفونی گفت: مهمترین نکته ای که وجود دارد این است که حتی با منفی شدن آزمایش تست پادتن در بدن انسان؛ مکانیسم های دفاع سلولی و سیستم ایمنی ذاتی فرد که توسط لنفوسیت های حساس شده اعمال می شود، می تواند در مرحله بیماری از فرد محافظت کند.

مردانی در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییر کرونا ویروس فرد و عدم بروز علائم بیماری، فرد چگونه باید متوجه ابتلای خود به این بیماری شود، بیان داشت: فقط با تست پی سی آر میتوان متوجه ابتلای فرد به این بیماری شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 و فوت بسیاری از شهروندان گفت: اگر مردم رفتار خود را تغییر دهند امکان دارد طی هفته های آینده شاهد افزایش و شیوع بیشتر بیماری کووید 19 باشیم.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله‌ با کرونا افزود: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند شاهد بالا رفتن تعداد مبتلایان و همچنین آمار فوتی ها خواهیم بود.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha