کد خبر: پادتنِ-آنتی-بادی-کروناویروس-کشف-شد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶
پادتنِ (آنتی بادی) کروناویروس کشف شد!
به گزارش گروه بین‌الملل طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از MedicalNewsToday، یک مطالعه جدید آنتی بادی‌ای را شناسایی کرده است که ممکن است در پاسخ به بیماری همه گیر کووید-19 ارزشمند باشد. آنتی بادی توانایی کمک به معالجه بیماری و همچنین کاهش احتمال انقباض عفونت ناشی از آن را دارد.

آنتی بادی ها

  پادتنِ (آنتی بادی) کروناویروس کشف شد!
از زمان ظهور ویروس که باعث کووید-19 (SARS-CoV-2) و شیوع سریع این بیماری در سراسر جهان می شود، دانشمندان در حال تحقیق در مورد راه های مقابله با این بیماری بودند. در حالی که توجه زیادی به ایجاد واکسن معطوف شده است که بدن را قادر می سازد آنتی بادی های خود را در برابر ویروس ایجاد کند، محققان نیز در تلاشند خود آنتی پادتن‌ها را توسعه دهند که از این طریق می توانند برای کمک به افراد در مبارزه با عفونت استفاده کنند.
تحقیقات قبلی نشان داده است که آنتی بادی ها می توانند به درمان بیماری‌های ناشی از ویروس‌های مشابه کمک کنند، بنابراین یک آنتی بادی SARS-CoV-2 ممکن است تا زمان ایجاد واکسن برای کروناویروس به مهار عفونت کمک کند.
به طور کلی، آنتی بادی ها با متوقف کردن ویروس از آلوده کردن سلول‌های ارگانیسم میزبان، کار می کنند. مطابق مطالعه حاضر، آنتی بادی تازه شناسایی شده با هدف قرار دادن پروتئین سنبله بر روی سطح ویروس که باعث می‌‎شود دسترسی به سلول‌های میزبان امکان پذیر باشد، SARS-CoV-2 را از آلوده شدن حفظ می‌کند.

آیا پادتن یک درمان بالقوه است؟

پادتنِ (آنتی بادی) کروناویروس کشف شد!
به طور کلی،پادتن‌ها با متوقف کردن ویروس از آلوده شدن سلول‌های ارگانیسم میزبان، کار می کنند. مطابق مطالعه حاضر، آنتی بادی تازه شناسایی شده با هدف قرار دادن پروتئین سنبله بر روی سطح ویروس که باعث می‌شود دسترسی به سلول های میزبان امکان پذیر باشد، SARS-CoV-2 را از سلول‌های آلوده متوقف می کند.

 آیا درمان کووید- 19 پیدا شده است؟

  پادتنِ (آنتی بادی) کروناویروس کشف شد!
تا زمانی که این یافته‌ها به یک درمان موثر کووید-19 نیاز به تحقیق و آزمایش بیشتری دارد، اما کشف اولیه با ارزش است. به گفته پروفسور فرانک گروسولد، نویسنده مطالعه همکار، این کشف یک پایه قوی برای تحقیقات مربوط به کروناویروس کووید-19 باشد.
مترجم: معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha