کد خبر: ١٥-روستای-خراسان-جنوبی-به-شبکه-ملی-اطلا
۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۵۷

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، مصطفی بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، در بازدید از سایت همراه روستای حسن آباد شهرستان بیرجند از اتصال این روستا و 14 روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

وی تصریح کرد: در ادامه برنامه اتصال روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات، با اتمام مراحل نصب تجهیزات و راه اندازی سه سایت در روستاهای حسن آباد و ماهوسک شهرستان بیرجند و کلاته ملک شهرستان خوسف، 15 روستای دیگر استان با جمعیتی بالغ بر 1500 خانوار، به شبکه ملی اطلاعات متصل و از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند.

بهی افزود: این سایت ها از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موسوم به طرح USO، با هدف توسعه شبکه ملی اطلاعات و کاربری های مبتنی بر این شبکه در سطح روستاها، اجرایی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی با اشاره به ادامه روند اجرای سایت های توسعه شبکه ملی اطلاعات تصریح کرد: در حال حاضر 10 سایت جدید اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات تا مرحله نصب تجهیزات پیش رفته است که بزودی با راه اندازی این سایت ها، حدود 40 روستای دیگر استان به این شبکه متصل و از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره مند می شوند.

وی تاکید کرد: طبق برنامه، در تلاشیم اتصال همه روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha