کد خبر: ویروس-کرونا-در-ایالات-متحده-مانند-آتش-س
۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹
ویروس کرونا در ایالات متحده مانند آتش سوزی در حال شیوع است!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، موارد ویروس کرونا در ایالات متحده با سرعت نگران کننده‌ای رو به افزایش است و این نگرانی را ایجاد می‌‎کند که مناطقی از کشور در موج سوم کووید-19 قرار دارند. در سراسر کشور، تعداد موارد در روز جمعه 79303  (هفتاد و نه هزار و سیصد و سه)مورد بود. در تعطیلات آخر هفته، ایالات متحده 79059 (هفتاد و نه هزار و پنجاه و نه)مورد در روز شنبه و 64603 (شصت و چهار هزار و ششصد و سه) مورد جدید ویروس کرونا در روز یکشنبه بر اساس نتایج NBC News اضافه کرد. طبق پروژه پیگیری ویروس کرونا مقدار متوسط 7 روز برای موارد جدید ویروس کرونا 69692 مورد است که بالاترین تعداد تاکنون است. همچنین نزدیک به 43000 آمریکایی با Covid-19 در بیمارستان بستری هستند که بالاترین تعداد از 19 آگوست است. کمتر از 10 ایالت در این کشور افزایش عفونت را تجربه نمی‌کنند.

اصطلاحات موجی ویروس کرونا

در طی شیوع، یک موج از منحنی مورد استفاده برای تجسم تعداد افراد آلوده را شامل می‌شود. اگر هر روز افراد بیشتری بیمار شوند‌، منحنی بالا می‌رود. اگر هر روز افراد کمتری مریض شوند، منحنی کاهش می‌یابد. حتی در طول تابستان، کارشناسان می‌گویند موارد در ایالات متحده هرگز به سطح کمتری از موارد جدید نرسیده‌اند تا از موج اول از بهار که موارد نجومی افزایش یافته است، خارج شود. شیوع گسترده ویروس کرونا دکتر آنتونی فاوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی، روز دوشنبه در یک رویداد سالانه برای یاهو فایننس گفت: من بیشتر به عنوان تشدید موج اول اصلی به آن نگاه می‌کنم. این یک نوع معناشناسی است. شما می‌خواهید آن را موج سوم یا موج اول گسترده بدانید، مهم نیست که چطور به آن نگاه می‌کنید، هر چه هست، خبر خوبی نیست. فاوسی و دیگر متخصصان به ویژه نگران این هستند که افزایش اخیر موارد از یک شروع اولیه بالاتر از 40000 مورد در روز شروع می‌شود، در حالی که در طول موج تابستان 20000 مورد در روز بود. دکتر آشیش جها، رئیس دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه براون، گفت: هر موج از خط پایه بالاتر شروع می‌شود، با اشاره به اینکه در طول تابستان، عفونت‌ها بیشتر در جنوب و جنوب غربی افزایش می‌یابد. این بار، سراسر کشور است و ما به سمت زمستان می‌رویم، جایی که ویروس موثرتر منتشر می‌شود. جها گفت که اصطلاحات به اندازه‌ی درک این موضوع توسط آمریکایی‌ها که رشد موارد جدید به سرعت افزایش می‌یابد، مهم نیست.

ایالات متحده شاهد شیوع گسترده‌ای در سراسر کشور است...

ویلیام هاناژ، دانشیار اپیدمیولوژی در هاروارد تی اچ. دانشکده بهداشت عمومی چان گفت: غیرقابل بحث است که ایالات متحده اکنون شاهد انتقال بسیار گسترده‌ای در سراسر کشور است. شیوع گسترده ویروس کرونا تارا اسمیت، اپیدمیولوژیست بیماری‎‌های عفونی در دانشگاه ایالتی کنت در اوهایو، طرفدار اصطلاحات موج نیست. وی گفت: این بدان معناست که یک موج وجود دارد و پرونده‌های ما هرگز به طور چشمگیری کاهش نیافته‌اند. اسمیت گفت، گردهمایی‌های کوچک اکنون نقش بیشتری در رانندگی دارند و می‌تواند به خستگی ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا در نزدیک به هشتمین ماه خود گره بخورد. وی گفت: همه می‌خواهند کمی طبیعی باشند، حتی اگر یک شب باشد. به گفته کارشناسان، در حالی که ایالات متحده به ماه‌های تعطیلات زمستانی می‌رود، دو برابر کردن اقدامات اساسی بهداشت عمومی بسیار مهم‌تر است، به ویژه می‌توان به استفاده از ماسک و جلوگیری از ازدحام جمعیت و تماس نزدیک در فضاهای بسته با تهویه ضعیف اشاره کرد. هاناژ گفت: هنگامی که شما با اولین زمستان کامل مملو از بدترین بیماری همه گیر که در طول یک قرن گذشته دیده‌ایم روبرو هستید، ظرفیت هرج و مرج وجود دارد و واقعی است.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha