کد خبر: ویتامین-b-می‌تواند-از-وخیم-شدن-کووید-19-جل
۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۳۸
ویتامین B می‌تواند از وخیم شدن کووید-19 جلوگیری کند!

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، پزشکان همچنان در پی یافتن یک روش درمانی برای کاهش یا متوقف کردن واکنش بیش از حد ایمنی بدن به کووید-19 هستند. آن‌ها نهایتا به یک داروی خاص رسیدند، ویتامین B.

به همین ترتیب، متخصصان دنیای تغذیه قصد دارند تا قبل از شروع، راه‌هایی برای متوقف کردن آن بیابند.

در اوایل ابتلا به بیماری همه‌گیر کووید-19 کارشناسان بهداشت بر روی ویتامین C و ویتامین D متمرکز شدند که هر دو می‌توانند سیستم ایمنی بدن را به میزان قابل توجهی تقویت کنند.

اما اکنون، در یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله بین المللی Maturitas، محققان پیشنهاد می‌کنند که از یک ویتامین دیگر به همان اندازه مهم چشم پوشی شده است: ویتامین B.

در این مطالعه همکاری مشترک بین محققان دانشگاه آکسفورد  دانشگاه امارات متحده عربی و دانشگاه ملبورن، خواستار تجزیه و تحلیل بیش‌تر اثرات آن بر بیماران مبتلا به کووید-19 شد.

به گفته نویسندگان: ویتامین B ... نقشی اساسی در عملکرد سلول‌ها، سوخت و ساز انرژی و عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن دارد.

ویتامین B به بهبودی کووید-19 کمک می‌کند!

ویتامین B در فعال سازی مناسب هر دو پاسخ ایمنی ذاتی و سازگار کمک می‌کند، باعث کاهش سطح سیتوکین ضد التهابی، عملکرد تنفس را بهبود می‌بخشد، یکپارچگی اندوتلیال را حفظ می‌کند، از چربی زدایی جلوگیری می‌کند و می‌تواند مدت اقامت در بیمارستان را کاهش دهد.

ویتامین B و کووید-19

در حالی که این مطالعه تأثیر ویتامین B را در بیماران مبتلا به کووید-19 مورد تجزیه و تحلیل قرار نداده است، اما نویسندگان می‌گویند شواهد موجود درباره چگونگی عملکرد آن حاکی از سودمند بودن آن است.

آن‌ها همچنین می‌نویسند: ویتامین B نه تنها به ایجاد و حفظ سیستم ایمنی سالم کمک می‌کند، بلکه می‌تواند علائم کووید-19 را کاهش داده یا از آن جلوگیری کند یا عفونت SARS-CoV-2 را درمان کند.

وضعیت نامناسب تغذیه‌ای، مردم را بیش‌تر مستعد عفونت می‌کند. بنابراین، یک رژیم متعادل برای صلاحیت ایمنی لازم است.

به طور کلی، آن‌ها نتیجه گرفتند که ویتامین ب باید در بیماران مبتلا به کووید-19 به عنوان درمانی غیر دارویی و بالقوه برای درمان‌های فعلی ارزیابی شود.

 

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha