کد خبر: وقوع-رگبار-باران-و-وزش-باد-در-اکثر-نقاط
۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۲
وقوع رگبار باران و وزش باد در اکثر نقاط کشور طی هفته جاری

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی به تشریح وضعیت هواشناسی کشور طی امروز و روزهای آینده پرداخت و گفت: امروز در مناطقی از استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و جنوبی، خراسان شمالی، مناطقی از استان‌هایی که در شمال غرب واقع شده اند، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان رگبار باران و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

او ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه شنبه این شرایط جوی در البرز مرکزی، زاگرس مرکزی، خراسان شمالی، جنوب سیستان و بلوچستان و استان فارس ادامه دارد.

به گفته این کارشناس هواشناسی روز چهارشنبه در مناطقی از شمال غرب کشور، سواحل خزر و ارتفاعات البرز مرکزی وزش باد و باران ادامه دارد و روز پنجشنبه نیز در شمال غرب سواحل شمالی، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش‌های رگباری رخ خواهد داد.

رفیعی با بیان این که از اواخر چهارشنبه و اوایل پنجشنبه در نوار شمالی کشور کاهش دما را خواهیم داشت، افزود: در استان‌های ساحلی دریای خزر نیز بارش‌ها شدت پیدا کرده و همراه با وزش باد خواهد بود، دریای خزر نیزمواج  می شود.

او ادامه داد: طی روزهای آینده در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان  به ویژه زابل وزش باد شدید ادامه خواهد داشت. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه احتمال طوفان و گرد و خاک برای منطقه زابل وجود دارد.

او تصریح کرد: از فردا تا پایان هفته نیز استان‌هایی که در جنوب غرب و غرب کشور واقع شده اند افزایش نسبی دما را تجربه خواهند کرد. دریای عمان نیز روز دوشنبه مواج است.

رفیعی درباره وضعیت جوی تهران نیز گفت: آسمان تهران امروز ابری است و گاهی وزش باد پیش بینی می شود، در اوایل شب آسمان نیمه ابری خواهد شد و حداکثر دما به ۳۹ درجه خواهد رسید. حداقل دمای امروز نیز در مهرآباد به ۳۰ درجه بالای صفر رسید. برای فردا نیز پیش بینی می شود دمای هوای پایتخت به ۲۹ درجه برسد.

این کارشناس هواشناسی درباره گرمترین و خنک‌ترین استان‌های کشور گفت: امروز خنک‌ترین مراکز استان اردبیل و شهرکرد با دمای ۱۴ درجه بالای صفر، ارومیه با  ۱۶ و کرمان ۱۸ درجه بالای صفر بوده اند . روز گذشته نیز اهواز با دمای حداکثر ۴۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و خرم آباد و قم نیز به ترتیب  با دمای۴۴ و ۴۳ درجه بالای صفر از گرمترین مراکز استان بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha