کد خبر: وقتی-بازیگوشی-نوجوانی-جای-خود-را-با-تلا
۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۲
وقتی بازیگوشی نوجوانی جای خود را با تلاش برای کارآفرینی عوض می‌کند

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، امیرحسین شهریاری کارآفرین جوان از شهرستان رباط ‌کریم در استودیوی برنامه «سلام تهران» درباره آغاز فعالیت‌های خود، اظهار داشت: ۸ ساله بودم که پدرم را از دست دادم، از همان زمان تا سن ۱۴ سالگی در فصل تابستان کار می‌کردم و توانستم مهارت‌ لازم در مبل‌سازی را کسب کنم.

شهریاری با اشاره به سکونت خود در روستای وهن‌آباد شهرستان رباط کریم که شغل بیشتر ساکنانش مبل‌سازی است، گفت: یک برادر کوچک‌تر دارم که وقتی کسب و کار خود را شروع کردم، او هم با من همراه شد.

این کارآفرین ۲۴ ساله که از 5 سال پیش در شغل خود مستقل شده و برای افراد دیگری هم اشتغال‌زایی کرده است، انرژی را لازمه هر کاری دانست و تصریح کرد: شرایط زندگی، بازی‌گوشی‌های دوران نوجوانی را از من گرفت، اما اصلاً ناراضی نیستم. در ابتدای کار یک مغازه اجاره کردم و سپس بدون چک و پول و برحسب اعتبار به دست آمده در زمان کارگری، از یک نفر در محلمان چوب گرفتم و کار را شروع کردم.

وی با اشاره به کمبودهای شهرستان رباط کریم، گفت: این شهرستان تقریباً همه چیز دارد، اما کیفیت آنها ضعیف است. به طور مثال، بیمارستان دارد اما مجهز نیست. اطراف رباط کریم شهرک‌های صنعتی زیادی قرار دارند و شغل مردم روستای ما یا مبل‌سازی و یا کشاورزی است اما حقوق و مزایا پایین است.

شهریاری در پاسخ به اینکه چرا به سمت کار کارمندی نرفتی؟، بیان کرد: به حقوق کارمندی قانع نبودم و دوست نداشتم برای کسی کار کنم. کارآفرین برتر رباط کریم با بیان اینکه محل زندگی‌اش به پایتخت مبل ایران معروف است، تصریح کرد: هیچ‌وقت بدون مشتری نیستم. به صادرات هم فکر می‌کنم اما می‌خواهم بعد از تثبیت قدرت خود در این شغل این کار را انجام دهم.

وی رباط ‌کریم را به سبب قدمت ۶ هزار ساله و قرار گرفتن در جاده ابریشم، شهری مهم قلمداد کرد و بیان داشت: وهن‌آباد روستایی است که معتاد و بیکار ندارد، اما متأسفانه روزی نیست که در مسیر وهن‌آباد به رباط کریم تصادف یا ترکیدگی لاستیک نداشته باشیم. نوسان قیمت‌ها هم از مشکلات و موضوعات مهم تمام تولیدکنندگان است.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha