کد خبر: وضع-قوانین-سخت-گیرانه-مانع-آتش‌سوزی‌
۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۴
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه، محمدجواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در یازدهمین دوره مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مجازات‌های آتش افروزان در جنگل‌ها و مراتع به اندازه کافی بازدارنده است؟ گفـت: بی‌تردید وضع قوانین موثر و مجازات سنگین‌ مانع آتش‌افروزی در جنگل‌ها می‌شود. جنگلها منبع بسیار ارزشمندی برای حیات جوامع بشری و اکوسیستم هستند. ازطرفی جنگل های ایران بزرگترین بانک ژنی دنیا بوده و باید به نسلها آینده منتقل شود.

درختان بلوط با ارزش میلیاردی به خاکستر تبدیل شدند

نماینده مردم داراب و زرین دشت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: معتقدیم مسئولان و دستگاه‌های متولی باید جدی‌تر به موضوع حفاظت از محیط زیست و جنگل‌ها ورود کنند، تا شاهد  آتش‌سوزایی عمدی در مراتع نباشیم. در آتش‌سوزی اخیر جنگل‌های زاگرس، درختان بلوطی آتش گرفت که  هرکدام به لحاظ ارزش زیست محیطی، علمی و ژنتیکی  بیش از 3 میلیارد تومان قیمت داشتند.

وضع قوانین سختگیرانه مانع آتش سوزی‌های عمدی در مراتع و جنگل‌های کشور می‌شود

وی ادامه داد: در تمامی کشورهای جهان قوانین سختی برای حفاظت و حراست از جنگل‌ها و برخورد با متخلفین و ازبین برندگان آن وجوددارد. بی‌تردید وضع قوانین سختگیرانه مانع آتش سوزی‌های عمدی در مراتع و جنگل‌های کشور می‌شود. محیطزیست برای زندگی ما ارزشمند بوده و باید درختان را به عنوان یک گونه ارزشمند نگهداریم و به نسل های آینده انتقال کنیم.

کمبود محیط‌بانان برای حفاظت از محیط زیست کاملا محسوس است

عسکری، با اشاره به کمبود نیروی انسانی محیطبان و امکانات برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، تصریح کرد: کمبود محیط‌بانان برای حفاظت از محیط زیست کاملا محسوس است و دولت باید این کمبودها را بر طرف کرده و در اختیار سازمان حفاظت از محیطزیست قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha