کد خبر: وضعیت-مشهد-قرمز-است
۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر مریم حضرتی در حاشیه بازدید از بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع) مشهد با بیان اینکه هر فرد مبتلا تنها با تنفس عادی در هر دقیقه ۲۰ ویروس، با صحبت کردن ۲۰۰ ویروس و با هر عطسه و سرفه بیش از ۲۰۰ میلیون ویروس را منتشر می کند خاطر نشان کرد: استفاده از ماسک مهمترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است و در صورت استفاده فرد سالم و مبتلا از ماسک میزان انتقال به ۱.۵ درصد کاهش می یابد.

وی ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در انجام اقدامات ارزشمند کنترل و مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: با وجود تمام تلاش هایی که خادمان سلامت داشته اند اما در حال حاضر تعداد بیماران بستری و سرپایی در شهر مشهد افزایش یافته است و کنترل این موضوع نیازمند همکاری جدی مردم است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان و توان کادر پزشکی و پرستاری محدود است تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون تیم های پزشکی، پرستاری و تمامی پرسنل در حوزه های درمان و بهداشت نهایت تلاش خود را در ارائه خدمات رسانی به مردم داشته اند اما به طور حتم ادامه این روند موجب تحلیل نیرو خواهد شد.

دکتر حضرتی رعایت دستورالعمل های بهداشتی، اجتناب از حضور در مراکز عمومی ، تجمعات همچون عروسی ها و مجالس ترحیم، استفاده از ماسک و خود مراقبتی را مهمترین راهکار در پیگیری از بیماری و یا انتقال به فرد دیگر عنوان کرد.

دکتر حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت و جمعی از نیروهای ستادی حوزه بهداشت و درمان این وزارت خانه ضمن بازدید از بخش های مختلف بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع) در جریان روند خدمات رسانی قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha