کد خبر: وضعیت-بهداشتی-مدارس-نقطه-ضعف-سیستم-آمو
۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۲۵
وضعیت بهداشتی مدارس نقطه ضعف سیستم آموزش حضوری/ کودکان در معرض آلودگی قرار دارند

نوذر بناوی متخصص کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به پیامد بازگشایی مدارس، اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در کشور شاهد هستیم قطعا بازگشایی مدارس در روند افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 تاثیر دارد.

وی افزود: در شهرستان‌های محروم کشور با توجه به حجم کلاس‌ها، تعداد دانش آموزان و وضعیت تحصیلشان در مدارس دولتی؛ شرایط اصلا مناسب نیست.

این متخصص کودکان بیان داشت: بازگشایی مدارس ابتدایی و مهدکودک‌ها در کشور می‌تواند تاثیر زیادی در روند انتقال بیماری کووید 19 داشته باشد.

بناوی با بیان اینکه در مدارس ما پروتکل بهداشتی به درستی رعایت نمی‌شود، گفت: همین موضوع باعث می‌شود که کودکان ارتباط اجتماعی بیشتری با هم داشته باشند و زمینه انتشار ویروس در مدارس فراهم ‌شود. کودکان به عنوان ناقل بیماری می‌توانند به راحتی ویروس را منتشر کنند.

وی یادآور شد: درگیری و احتمال ابتلاء دانش‌آموزان به کرونا ویروس با توجه به بازگشایی مدارس بسیار زیاد است به همین دلیل وزارت بهداشت و آموزش و پرورش باید با پیگیری جدی مانع انتشار ویروس در مدارس شوند.

این متخصص کودکان ادامه داد: با توجه به اینکه بنده خود در آموزش و پرورش خدمت کردم از وضعیت کلاس‌های درسی در کشور با خبر هستم به همین دلیل معتقدم تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح کشور می‌توانیم مانع از شیوع بیشتر ویروس کرونا شویم. وزارت آموزش و پرورش باید به سمتی حرکت کند که دستورات بهداشتی به درستی در کشور اجرایی شود، اگر این پروتکل‌ها به خوبی در کشور اجرایی شود می‌توانیم شاهد کاهش ابتلا و تعداد مرگ و میرها باشیم.

بناوی با تاکید بر اینکه گزارش‌ها حاکی از تهیه واکسن کرونا در کشور است، گفت: این گزارش هنوز در فاز تحقیقاتی است و صحت آن تایید نشده اما امیدواریم به زودی شاهد توزیع آن در کشور باشیم.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha