کد خبر: وصول-بیش-از-۳-هزار-و-۵۰۰-میلیارد-تومان-ا
۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۸
وصول بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از حقوق معوق دولتی معادن

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ علی کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل جدید دیوان محاسبات در ایلام گفت: بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از حقوق دولتی معوق معادن وصول و به حساب مربوط نزد خزانه داری کل کشور واریز شد.

وی ادامه داد: طبق مستندات ارسالی وزارت صنعت، معدن و تجارت این واریزی طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ وصول و واریز شده و پیگیری‌های دادسرای دیوان محاسبات کشور تا تسویه کامل حقوق دولتی معادن ادامه خواهد داشت.

دادستان دیوان محاسبات افزود: در بررسی‌های به عمل آمده و گزارش‌های مسئولین سازمان صنعت، معدن وتجارت در استان‌های مختلف مشخص شد که تا پایان سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن معوق مانده است و از آنجایی که پس از وصول ۶۵ درصد وجوه مذکور، الباقی باید به وزارت صمت اختصاص داده شود تا در مسیر اکتشافات جدید و توسعه بخش معدن به مصرف برسد، وصول نشدن به موقع موجب تأخیر در اجرای سیاست‌ها و رشد و توسعه در بخش معادن شده است.

گفتنی است بیشترین مبلغ وصولی حقوق دولتی معوق معادن به ترتیب شامل استان‌های کرمان بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان، خراسان رضوی حدود ۳۶۹ میلیارد تومان و کردستان بیش از ۲۲۵ میلیارد تومان شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha