کد خبر: وزیر-ورزش-و-جوانان
۱ تیر ۱۳۹۹، ۹:۴۱
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان  مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در جلسه مشترک روسای فدراسیون‌های ورزشی با اشاره مشکلات اقتصادی به دلیل تحریمهای ناعادلانه و اثرات منفی شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد کشور توضیح داد: شرایط اقتصادی پیش امده بسیار پیچیده است و امیدوارم با همراهی مردم ، کمک و حمایت دولت همانطور که توانستیم موج اول شیوع این بیماری را مهار کنیم، شرایط سخت پیش امده را پشت سر بگذاریم.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت بهداشتی و درمانی کشورمان ، نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته با تجهیزات پیشرفته تر پزشکی نسبت به ایران، شرایط کشورمان را بسیار مطلوب توصیف و اظهار داشت : خوشبختانه ایران عزیز شرایط بحرانی را پشت سر گذاشته است و بی تردید با همدلی و حمایت و اتحاد همانند ۴۱ سال گذشته بحرانها را پشت سر خواهیم گذاشت وبا سربلندی از این بحران بیرون خواهیم آمد.
وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت تداوم برنامه های توسعه ای وزارت خانه در حوزه ورزش قهرمانی وحرفه ای توضیحاتی را درخصوص تخصیص اعتبارات به فدراسیون ها و بخش های دیگر ارائه وحفظ سلامتی مردم و ورزشکار ان را اولویت مسوولان کشور دانست و ادامه داد: همانطور که همه دنیا فعالیتهای اقتصادی ،اجتماعی وفرهنگی خود را با شرایط ویروس کرونا با انجام پروتکل‌های بهداشتی تطبیق میدهند مانیز باید شرایط موجود به ویژه زندگی معیشتی مردم را مدیریت و ساماندهی کنیم.
سلطانی فر دربخش دیگری از سخنانش برگزاری رویداد های ورزشی در کشور را منوط به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد و گفت:ما موظف هستیم ضمن اجرای همه تصمیمات اتخاذ شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ،تمامی برنامه‌های خود را مثل سایر وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی هماهنگ و عملیاتی کنیم .
وی در ادامه سخنانش اعلام کرد : راه‌اندازی مجدد فعالیت‌های ورزشی با صلاحدید و رویکرد ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود چرا که سلامتی مردم و ورزشکاران در اولویت قرار دارد. ولی مسئولیت برگزاری مسابقات وچگونگی وزمان وضوابط ان بافدراسیونهای ورزشی است.
وزیر ورزش و جوانان دراین نشست خطاب به روسای فدراسیونها ورزش پاک و عاری از هرگونه داروی ممنوعه انرژی زا را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر مقابله با دوپینگ در ورزش اظهار داشت: مبارزه بادوپینگ باید در ورزش کشور به طور جدی توسط روسای فدراسیونها دنبال شود و جای بسیار خوشحالی است که ستاد مربوطه در کشور مان اقدامات بسیار موثر در این رابطه داشته است چرا که در دنیا این موضوع توسط نهادهای بین المللی دقیقا تحت کنترل است،بنابراین برای مقابله با مسئله دوپینگ از همه ظرفیت‌ها باید استفاده شود.
وی در ادامه سخنانش توضیحاتی را در خصوص مبارزه با فساد در ورزش ارائه کرد و گفت: در مقاطع مختلف زمانی اقدامات مختلفی دراین باره صورت گرفته، فدراسیون‌های مختلف ورزشی نیز در زمینه مبارزه با فساد اقدامات مناسبی انجام دادند.
وی با تاکید براینکه در موضوع مبارزه با اشکال مختلف فساد باید عزم جدی‌تری داشته باشیم بیان کرد: در این باید همه انرژی و امکانات خود را متمرکز کنیم که با فساد به هرشکلی مقابله کنیم من یقین دارم اگر عزم و اراده و همت داشته باشیم ،هم گرایی و هم افزایی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی را نیز خواهیم داشت.
وی افزود: ابعاد فساد در برخی از رشته‌ها به گونه‌ای بود که ما با استفاده از ابزارها و اطلاعات خود نمی‌توانستیم انها را ریشه یابی کنیم،به همین علت من طی نامه‌ای از وزیرمحترم اطلاعات،نهادهای امنیتی و نظارتی ،سازمان بازرسی خواستم که به این موضوع ورود کنند. مسائل را مورد بررسی قرار دهند و به نوعی کمک مدیریت ورزش کشور باشند.
وی ادامه داد : خوشبختانه وزیرمحترم اطلاعات دستور ویژه‌ای روی نامه ی ما صادر و مسئولین ذیربط اقدامات لازم را آغاز کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha