کد خبر: وزیر-امور-خارجه-خبر-آزادی-مجید-طاهری-از
۱۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر امور خارجه ایران پنجشنبه شب در این توئیت افزود: خوشحالم که دکتر مجید طاهری و آقای وایت به زودی به خانواده هایشان می پیوندند.

او ادامه داد: خوشبختانه پروفسور سیروس عسگری نیز روز چهارشنبه به جمع خانواده خود بازگشت.

ظریف نوشت: این اتفاق می‌تواند برای همه زندانیان اتفاق افتد. نباید (فقط برخی از آنها) دستچین شوند.

وزیر امور خارجه ایران افزود: گروگان‌های ایرانی که در دست ایالات متحده و یا به نیابت از ایالات متحده اسیر شده‌اند باید به خانه خود باز گردند.

دادگاه آمریکا، پرونده پزشک ایرانی مقیم این کشور را که به دور زدن تحریم‌های یکجانبه آمریکا متهم شده بود، مختومه اعلام کرد و وی می‌تواند به ایران بازگردد.

مهدی عاطفت سرپرست دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن روز پنج‌شنبه با اعلام این خبر افزود: پرونده مجید طاهری در جلسه امروز دادگاه مختومه شد و احتمالا فردا به ایران بازمی‌گردد.

طاهری پزشک ایرانی است که ۳۳ سال در آمریکا اقامت دارد و در فلوریدا مشغول به کار بوده است. دولت آمریکا او را به دور زدن تحریم‌ها علیه ایران متهم کرد و نزدیک به ۱۶ ماه در بازداشت قرار داشت.

سرانجام با پیگیری‌های انجام شده، مدت بازداشتی وی به عنوان مجازات در نظر گرفته شد و این پرونده مختومه گردید. برخی از رسانه‌ها از تبادل وی با مایکل وایت افسر نیروی دریایی آمریکا که در بازداشت ایران بود، خبر دادند.

 ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بارها موضوع تبادل زندانیان دو کشور را مطرح کرده بود اما دولت آمریکا زیر بار تبادل نمی‌رفت. با پیگیری‌های به عمل آمده از طریق سفارت سوئیس که حفاظت منافع آمریکا در ایران را هم بر عهده دارد، وایت به زوریخ منتقل و منتظر آزادی طاهری هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha