کد خبر: وزش-باد-شدید-همراه-با-گردوخاک-از-بعدازظ
۲۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۱۵

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،  امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۷ فروردین و روزهای آتی اعلام کرد.

وی اظهار کرد: امروز سامانه بارشی در شمال شرق و شرق کشورمان فعال خواهد بود. این بارش ها در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، ارتفاعات شرق مازندران، سمنان و گلستان به شکل رگبار باران و گاهی رعد و برق و به همراه وزش باد شدید هستند، ضمن اینکه انتظار بارش تگرگ برای این مناطق وجود دارد.

نقشینه عنوان کرد: بارش‌های پراکنده بهاری به صورت رگبار، امروز در خراسان جنوبی، یزد، ارتفاعات کرمان و شرق اصفهان و فردا در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات یزد و کرمان و روز یکشنبه در ارتفاعات اصفهان، یزد، فارس و کرمان و روز دوشنبه و سه‌شنبه در ارتفاعات هرمزگان، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان به صورت متناوب رخ خواهند داد؛ ولی سایر مناطق کشور آسمانی صاف خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: از بعدازظهر امروز وزش باد شدید در استان‌های سمنان، تهران، البرز، قم، شمال شرق اصفهان و غرب خوزستان می تواند گاهی همراه با گردوخاک هم باشد.

وی گفت: طی دو روز آینده خلیج فارس به ویژه نواحی مرکزی و شرق آن و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود.

نقشینه درباره وضعیت آب و هوای تهران عنوان کرد: برای تهران پیش‌بینی می‌کنیم که امروز بعدازظهر گاهی وزش باد شدید بوزد و در مناطق جنوبی استان، این وزش‌ها همراه با خیزش گرد و خاک باشند.

وی خاطرنشان کرد: ولی برای فردا آسمان تهران صاف و آفتابی به همراه وزش باد خواهد بود. بیشینه دمای امروز و فردای تهران ۲۶، یکشنبه و دوشنبه ۲۸ و سه شنبه به ۲۹ درجه می رسد. کمینه دما نیز ۱۵ درجه خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha