کد خبر: وزش-باد-در-شمال‌شرق-و-شرق-کشور-تشدید-هو
۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۹:۲۵

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وزش باد و تداوم آن طی امروز و فردا در کشور از تشدید هوای آلوده در کشور طی روزهای آتی، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرساری،فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی  تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۰ آذر و روزهای آتی تشریح کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در شمال‌شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد. به تدریج فردا با نفوذ جریان شمالی به دریای‌خزر در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی و شمال خراسان‌رضوی، بارش باران، وزش باد و در اتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: فردا وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم دارد و حتی در پاره‌ای مناطق می‌تواند با خیزش گردوخاک همراه باشد. در این مدت سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار را دارد.

وی توضیح داد: دوشنبه پایداری جو در کشور تداوم دارد که بتدریج غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت همچون تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش پیدا می‌کند. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در کل کشور جوی پایدار را داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: پنجشنبه سامانه بارشی مناسبی از غرب وارد کشور می‌شود و مجدد در بیشتر مناطق کشور بارندگی پیش‌بینی شده است. تهران امروز آسمانی صاف را دارد و در مناطق پرتردد شهری غبار محلی پیش‌بینی شده است. بیشینه دما امروز به ۱۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

وی گفت: سردترین ایستگاه کشور خیرآباد زنجان با دمای منفی ۱۰ درجه و گرم‌ترین منطقه نیز جزیره ابوموسی با ۳۰ درجه بالای صفر گزارش شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha