کد خبر: وزارت-صمت-و-کشاورزی-اطلاعاتی-از-ذخایر-ا
۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۹:۵۴
وزارت صمت و کشاورزی اطلاعاتی از ذخایر استراتژیک ندارند!

ذبیح‌الله اعظمی، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت؛ در پاسخ به اینکه طرحی برای حمایت از محصولات کشاورزی وجود دارد، اظهار کرد: در کمیسیون کشاورزی در مورد موضوع دام و خوراک دام بررسی های زیادی صورت گرفته و از وزارت صمت و کشاورزی معاونان مربوط را خواستیم تا در این بازه توضیحاتی بدهند.

وی ادامه داد: متاسفانه این معاونان آمار دقیقی نه از ذخایر استراتژیک و نه از موجودی انبارها نداشتند و مقرر شد تا آمارهای دقیق تری را استخراج و به مجلس اراده دهند.

اعظمی تصریح کرد: از طرفی سامانه های بازارگاه وابسته به وزارت کشاورزی دقیق و به روز نیست و مهمتر از همه اینکه این سامانه به گمرک وصل نیست و نمی دانند که چه میزان کالا و خوراک دام و حتی مواد غذایی مردم در گمرک وجود دارد تا بتوانند روی آم حساب یا از آن استفاده کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اینها بخشی از مشکلاتی است که پیگیر آن هستیم. از طرفی در مورد برنج هایی که در گمرک رسوب کرده نیز اقداماتی صورت گرفته است که در روزهای آینده مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: من به عنوان یک متخصص کشاورزی و حامی کشاورزان معتقدم باید ابتدا روی تولیدات خودمان حساب کنیم که حتی در همین شرایط معمول که کشورهای مختلف روی قرنطینه اجباری تاکید کردند مردم آنها فروشگاه ها را غارت کردند؛ در صورتی که چنین اتفاقی در کشور ما رخ نداد دلیل آن این است که مردم خیالشان راحت است.

اعظمی تصریح کرد: حتی اگر لازم باشد که محصولات کشاورزی ما کمی گرانتر از حد معمول هم به دست مصرف کننده برسد اتفاق خاصی نمی افتد و ما با این کار به کشاورز خودمان کمک کرده ایم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در خانه ملت افزود: معتقدم در ابتدا باید محصولات کشاورز ایرانی را مصرف و بعد در صورت کمبود از خارج وارد کنیم.

خبرنگار: محمدسیاح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha