کد خبر: وزارت-بهداشت-دانشجویان-محصل-در-دانشگا
۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۴

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در مجلس از وزارت بهداشت خواست تا به وضعیت دانشجویانی که در دانشگاه های خارج از کشور مشغول به تحصیل بوده و به علت کرونا به ایران بازگشته اند و حال امکان بازگشت آنها به کشورهای محل تحصیل فراهم نیست، رسیدگی کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، ابراهیم عزیزی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 14 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود گفت: هفته گذشته تعدادی از دانشجویان تحصیل کرده خارج از کشور در مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند و مشکل آنها این است که به دلیل بیماری کرونا به ایران بازگشته اند، در حال حاضر نمی توانند به کشورهایی که در آنجا تحصیل می کنند، بازگردند و همچنین در داخل نیز نمی توانند ادامه تحصیل دهند، و بلاتکلیف هستند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم ادامه داد: این جوانان هموطنان ما هستند، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قریب به 4 الی 5 ماه است که این جوانان را معطل کرده و تکلیف آنها را مشخص نمی کند. من از وزارت بهداشت خواهش می کنم به این موضوع نظارت کند.

وی تاکید کرد: مجموعه هیات رئیسه مجلس به وزارت بهداشت تاکید کند تا این بلاتکلیفی این جوانان برطرف شود. یا باید این جوانان به همان کشورها بازگشته و ادامه تحصیل دهند و یا بتوانند در داخل به تحصیل خود ادامه دهند.

عزیزی با اشاره به موضوع مالیات از خانه های خالی از سکنه مطرح کرد: ما قانون مالیات بر خانه های خالی را تصویب کردیم و این قانون برای اجرا است و انتظار داریم این امر مهم مالیاتی را دولت جدی بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha