کد خبر: ورود-سامانه-جدید-بارشی-به-کشور-از-دوشنب
۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۲۳

کارشناس سازمان هواشناسی از حاکم شدن جوی آرام و پایدار در دو روز آینده برای بیشتر مناطق کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرساری،امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی  تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز نوزدهم دی و روزهای آتی اعلام کرد.

نقشینه گفت: در دو روز آینده بیشتر مناطق کشور جوی پایدار را تجربه کرده و در شهرهای صنعتی و پرتردد این موضوع به  انباشت غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا منجر می‌شود. از بعد از ظهر فردا با ورود سامانه بارشی به نواحی غرب و شمال غرب افزایش ابر و به تدریج بارش برف و باران، گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود. این شرایط تا پیش از ظهر سه شنبه در این نواحی و بخش‌هایی از جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: از اواخر وقت چهارشنبه و پنجشنبه با ورود سامانه بارشی دیگری به نیمه غربی کشور، روی ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. پنجشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر برای سواحل دریای خزر بارش باران و وزش باد خواهیم داشت. دریای خزر امروز و پنجشنبه مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران تا سه شنبه صاف تا قسمتی ابری و غبار آلود خواهد بود . بیشینه دمای تهران امروز ۱۱، فردا ۱۲ و سه شنبه و چهارشنبه ۱۵ و ۱۶ درجه پیش بینی شده است. کمینه دما نیز در مهرآباد ۳ درجه بالای صفر و در شمیرانات ۱ درجه زیر صفر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha