کد خبر: ورود-سامانه-بارشی-فعال-از-چهارشنبه-آخر
۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵
ورود سامانه بارشی فعال از چهارشنبه/ آخر هفته سراسر کشور بارانی و سفیدپوش می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و اظهار کرد: امروز در آخرین روز پائیزی، برای نقاطی از هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان و گیلان بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی گفت: از امروز تا چهارشنبه پایداری جو همراه با سکون نسبی دما رخ خواهد داد که در نتیجه این پایداری، بر غلظت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهرها و مناطق پرتردد شهری افزوده می‌شود.

نقشینه عنوان کرد: انتظار این را داریم که چهارشنبه سامانه بارشی فعال و زمستانی از شمال غرب و غرب وارد کشور شود و به‌تدریج تا اواخر چهارشنبه، نیمه غربی و دامنه زاگرس مرکزی و دامنه البرز و سواحل غربی دریای خزر را در بر گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: این سامانه بارشی، پنج‌شنبه نیمه غربی و بخش‌هایی از شمال شرق و شرق را تحت تأثیر قرار خواهد داد و جمعه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بر شدت بارش‌های سواحل شمال و شمال کشور افزوده خواهد شد.

نقشینه اظهار کرد: جمعه برای کل کشور به جز سیستان و بلوچستان بارندگی خواهیم داشت و شنبه این سامانه بارشی در شرق سواحل دریای خزر و نیمه شرقی کشور فعال شده و یکشنبه از مرزهای شمال شرق کشورمان خارج می‌شود.

وی ضمن برشمردن پیامدهای ورود این سامانه بارشی به کشور اظهار کرد: از چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده برف و باران و مه آلودگی و کاهش دما در اکثر مناطق کشور رخ خواهد داد که در مناطق کوهستانی و سردسیر به شکل برف و در مناطق جنوبی توأم با رگبار و رعدوبرق و وزش باد خواهد بود.

نقشینه خاطرنشان کرد: از امروز تا سه‌شنبه خلیج‌فارس به‌ویژه بخش‌های مرکزی و شرق آن مواج و متلاطم هستند که در این خصوص هشدار دریایی صادر شده است و از اواخر چهارشنبه، غرب دریای خزر و پنج‌شنبه و جمعه نیز مواج و متلاطم خواهند بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب‌وهوای تهران گفت: امروز هوای تهران همچون شهرهای اراک، اصفهان، قم و کرج کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت و از سه‌شنبه، مشهد نیز دچار کاهش آلودگی خواهد شد.

وی هشدار داد: توصیه می‌کنیم که افراد آسیب‌پذیر، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی در سطح شهر تردد نکنند و وسایل نقلیه نیز تا امکان از عبور و مرور غیرضروری در سطح شهر خودداری ورزند.

نقشینه تأکید کرد: از چهارشنبه در تهران افزایش ابر را خواهیم داشت و پنج‌شنبه و جمعه نیز باران و برف را در استان تهران شاهد خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha