کد خبر: ورشکستگی-تولیدکنندگانی-که-دولت-به-آنه
۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۰۲
ورشکستگی تولیدکنندگانی که دولت به آنها قول حمایت داده بود، پذیرفتنی نیست

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل ازخانه ملت، سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و درباره مسائل و موضوعات تعدادی از کارآفرینان و تولیدکنندگان گفت و گو کرد.

موسوی لارگانی با اشاره به برخی مشکلاتی که برای صنایع در چند سال گذشته به وجود آمده است گفت: در دولت های نهم و دهم برخی کار آفرینان با توصیه دولت اقدام به سرمایه گذاری کلان برای اشتغال‌زایی کردند لکن پس از آن به کلی رها و اکنون در تامین مواد اولیه با مشکل روبرو شده و تعدادی از آنها به همین دلیل امروز ورشکسته شده اند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کارآفرینان اگر در کشورهای دیگر بودند به رسم یادبود و تشکر، تندیسشان را می ساختند ولی در این دولت، با آنها کاری کرده اند که از زندگی عاصی شده اند؛ این عزیزان با وعده حمایت دولت وارد گود شده ولی با بد قولی آنها اکنون از هستی ساقط شده اند.

وی افزود: این رفتار باعث می شود کارآفرینان و تولیدکنندگان از ورود به سرمایه گذاری های جدید ترس داشته باشند که مبادا همین بلا بر سر آنها هم بیاید.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات مجموعه شهرک صنعتی اشترجان شهرستان فلاورجان، اظهار داشت: برخی افراد در این مجموعه سرمایه گذاری کرده اند ولی امروز با توجه به خودتحریمی دولت، در تامین مواد اولیه خود مانده اند و دولت نیز در این زمینه نگاه سالم و درستی به تولید کنندگان واقعی نداشته است.

وی در تکمیل صحبت خود تصریح کرد: طبق ادعای این تولیدکنندگان سهمیه مواد اولیه دولتی کافی نبوده و آنها برای افزایش تولیدشان در سال جهش تولید مجبورند از طریق واسطه ها، مواد مورد نیاز خود را با قیمت های بسیار بالاتر خریداری کنند.

رئیس فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به دیگر مشکلات کار آفرینان بیان داشت: برخی تولید کنندگان و کارآفرینان برای احداث شرکت و کارخانه های خود مجبور هستند از خارج از کشور تجهیزات و تکنولوژی وارد کنند که در حال حاضر با مشکلاتی روبرو شده اند لذا امیدواریم دولت با این صنایع همکاری کند.

به گزارش خانه ملت، در ادامه این جلسه مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزیر صمت ضمن تائید صحبت های نماینده فلاورجان و تاکید بر اینکه این کارآفرینان از برجسته ترین و خوشنام ترین افراد عرصه تولید در سطح کشور هستند، توضیحاتی در خصوص مسائل مطرح شده ارائه کرد .

در پایان نیز علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت معدن و تجارت دستورات لازم را جهت پیگیری مشکلات این صنعتگران و کار آفرینان صادر و اظهار امیدواری کرد تا برخی موانع در زمینه تامین مواد اولیه و واردات تکنولوژی، با بررسی دقیق حل و فصل شود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha