کد خبر: ورزشی-که-عمر-شما-را-طولانی-می‌کند
۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۲۲
به گزارش گروه اجتماعی طبنا(خبرگزاری سلامت)، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد بازیکنان ورزش گلف با خطر کمتر مرگ زودرس مواجه هستند.

پژوهشگران این مطالعه دریافتند، کسانی که حداقل یک بار در ماه گلف بازی می‌کنند، احتمالاً یک دهه بیشتر از سایر افراد عمر می‌کنند.

محققان در این بررسی حدود ۵۹۰۰ فرد بزرگسال ۶۵ سال به بالا را به مدت ۱۰ سال تحت نظر داشتند و دریافتند افرادی که به طور منظم گلف بازی می‌کردند (حداقل ماهی یکبار) بیش از ۸ درصد با احتمال کمتر مرگ به هر علتی مواجه بودند.

دانشمندان می‌گویند این ورزش مانند پیاده‌روی گزینه خوبی است که افراد میانسال و سالمند به خوبی می‌توانند آن را انجام دهند و با تحرک فیزیکی خودرا از تبعات پیری در امان نگه دارند.

عدنان قریشی، نویسنده این پژوهش نیز خاطرنشان کرد: گلف می‌تواند مزایایی مانند کاهش استرس را فراهم کند و به راحتی به حفظ سلامت افراد کمک کند.

محقق ارشد این مطالعه که متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه میسوری کلمبیاست همچنین گفت: این بررسی نخستین مطالعه‌ایست که به مزایای بازی گلف پرداخته است.

محققان نتوانستند تشخیص دهند که آیا بازی گلف تأثیر مستقیمی در محافظت در برابر حمله قلبی یا سکته مغزی دارد یا خیر؛ بنابراین این تحقیق نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد؛ اما ورزش منظم، قرار گرفتن در معرض محیطی که کمتر آلوده است و تعامل‌های اجتماعی ارائه شده توسط گلف همه برای سلامتی مثبت است.

نکته مثبت دیگر این است که بزرگسالان مسن خلاف سایر ورزش‌ها که سنگین هستند، می‌توانند به راحتی گلف بازی کنند و خود را به دلیل کهولت سن یا عوارض پیری از ورزش محروم نکنند.

تیم دانشگاه ادینبورگ ۵ هزار مطالعه را در مورد گلف بررسی کردند و دریافتند که این مزایا از نظر سلامت جسمی و روحی برای افراد در هر سنی وجود دارد.

آنها دریافتند که تعادل و استقامت عضلات در افراد مسن با انجام ورزش بهبود یافته و همچنین به احتمال زیاد سلامت قلب و عروق، تنفس و متابولیک نیز بهبود می‌یابد.(فارس)

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha