کد خبر: وبینار-پیشگیری-از-خودکش-و-افسردگی-در-جو
۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در فارس، رئیس مرکز بهداشت شهید خواجه با علام این خبر گفت: . طی مطالعات انجام شده و با توجه به عوامل جمعیت شناختی و محیطی مردان بیش از زنان خودکشی می‌کنند ولی اقدام به خودکشی در زنان بیشتر است .

وی اظهار داشت: در شهرستان ممسنی طبق تحلیل های آماری زنان چهار برابر مردان اقدام به خودکشی داشته ولی خودکشی منجر به فوت درمردان چهار برابر زنان می باشد.

دکتر سهام چوبینه افزود: گروه سنی ۱۵تا ۲۴ سال و ۲۵ تا ۳۴ سال بیشترین اقدام به خودکشی و خودکشی را در ممسنی به خود اختصاص داده اند

وی با اشاره به علل خودکشی گفت: بیشترین دلیل خودکشی در شهرستان مشاجرات خانوادگی بوده و این آمار بین افراد بیکار،زنان خانه دار، دانشجویان و دانش آموز بالاترین میزان را دارد.

در ادامه الهه علمداری روانشناس بالین و مدرس کارگاه افزود: خودکشی به معنای خاتمه زندگی به دست خودفرد است.اگر کسی دست به خودکشی بزند ولی زنده بماند به این رفتار اقدام به خودکشی می گوییم.

این روانشناس اظهار داشت: افسردگی یکی از شایعترین تشخیص‌ها در خودکشی است. هرکسی ممکن است احساس افسردگی، ناراحتی، تنهایی، عدم ثبات خلق در زمان‌های مختلف داشته باشد ولی اغلب این احساسات گذرا هستند. با این حال وقتی این احساسات مداوم باشند و زندگی طبیعی شخص را مختل کنند دیگر احساس افسردگی نیست بلکه نشان دهنده اختلال افسردگی است.

وی با اشاره به روش های خودکشی در افراد بیان داشت: در دسترس بودن سریع روش خودکشی عامل مهمی در تعیین اینکه آیا آن فرد خودکشی خواهد کرد یا نه می‌باشد. کاهش دسترسی به وسایل خودکشی یک استراتژی موثر پیشگیری از خودکشی است.

کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha