کد خبر: واکسیناسیون-کووید-19-اجباری-نیست
۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۳۹

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص واردات واکسن کووید 19 گفت: پنجشنبه هفته گذشته اولین محموله واکسن از روسیه وارد کشورمان شد و برنامه ریزی شده که براساس اولویت ها، واکسیناسیون انجام شود.

وی افزود: اولویت بندی واکسیناسیون برطبق سند ملی واکسیناسیون کووید 19 مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و در فاز اول، کادر بهداشت و درمان و گروهی از سالمندان، معلولین و جانبازان که در مراکز نگهداری می شوند، واکسینه خواهند شد.

دکتر رییسی یادآور شد: اولین گروهی که واکسینه می شوند، پرسنل بخش کرونا و پرسنل آی سی یوهایی که مستقیما با افراد مبتلا به کووید 19 سروکار دارند، خواهند بود و بعداز آن به سراغ مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و جانبازان می رویم.

واکسن از منبع دیگری نیز به دستمان خواهد رسید

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: خبر خوش دیگر اینکه واکسن از منبع دیگری نیز به دستمان خواهد رسید و تا پایان  سال 99، گروه آسیب پذیر فاز یک که حدود یک میلیون و 300 هزار نفر هستند، واکسینه می شوند.

واردات واکسن از منابع دیگر

وی درخصوص میزان واردات واکسن کووید 19 گفت: تاکنون 20 هزار دوز واکسن کووید 19 وارد شده و هفته آینده نیز 100 هزار دوز دیگر وارد خواهد شد و به همین ترتیب محموله های بعدی نیز وارد خواهند شد.

واکسیناسیون کووید 19 اجباری نیست

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون کووید 19 کاملا رایگان بوده و از طریق شبکه بهداشت و درمان انجام خواهد شد، عنوان کرد: برای انجام واکسیناسیون کووید 19 هیچگونه اجباری وجود ندارد و ما از کسی تعهدی نمی گیریم و هرکسی که بخواهد می تواند داوطلبانه واکسینه می شود و اجباری درکار نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد که گروه هدف برای انجام واکسیناسیون، در شبکه بهداشت مشخص بوده و براساس سند ملی واکسیناسیون عمل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha