کد خبر: واکسیناسیون-مردم-چین-در-سال-2021-انجام-خوا
۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۰
واکسیناسیون مردم چین در سال 2021 انجام خواهد شد!

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، استانی از چین واکسیناسیون COVID-19 را به گروه‌های آسیب پذیر و عموم مردم در سال 2021 ارائه می‌دهد.

رسانه‌های محلی روز سه شنبه گزارش دادند استان سیچوان چین می ‌واند واکسیناسیون ویروس کرونا را برای گروه‌های آسیب پذیر که احتمال بروز علائم شدید پس از عفونت مانند افراد مسن و افرادی که شرایط زمینه‌ای دارند، آغاز کند.

روزنامه سیچوان دیلی، که توسط مقامات محلی حزب کمونیست چین پشتیبانی می‌شود، گفت که استان جنوب غربی همچنین می‌تواند واکسیناسیون عموم مردم را پس از سال جدید در اواسط ماه فوریه آغاز کند.

چین زمان مشخصی برای واکسیناسیون مردم مشخص نکرده است!

چین جدول زمانی رسمی برای واکسیناسیون انبوه سراسری را اعلام نکرده و یا واکسن COVID-19 را برای استفاده عمومی مصرف نکرده است. با این حال، یک برنامه استفاده اضطراری که واکسن‌های آزمایشی را هنوز در آزمایشات بالینی به افراد خاص در گروه‌های پر خطر ارائه می‌دهد، در ماه جولای آغاز شد.

چین و واکسیناسیون مردم

استان سیچوان می‌تواند واکسیناسیون بیش از 2 میلیون نفر را در سال 2020 از طریق این برنامه استفاده اضطراری انجام دهد، سیچوان دیلی در مقاله‌ای در رسانه‌های اجتماعی چین Weibo گفت.

افرادی که استان آنها را برای استفاده اضطراری در اولویت قرار می‌دهد، در 12 دسته قرار می‌گیرند، از جمله کارگران پزشکی، کارکنان در بندرهای ورودی، پلیس، کارمندان صنایع غذایی با زنجیره سرد، معلمان و افرادی که برای تحصیل یا کار به خارج از کشور سفر می‌کنند.

سیچوان دیلی گفت، واکسن‌هایی که در استان سیچوان تجویز می‌شوند عمدتا واکسن‌های غیرفعال خواهند بود، بدون اینکه محصولات خاصی را مشخص کند. واکسن‌های غیرفعال، ساخته شده از ویروس مرده که نمی‌توانند در سلول‌های انسانی تکثیر شوند، برای ایجاد پاسخ‌های ایمنی استفاده می‌شود.

سه واکسن مورد تأیید برای استفاده اضطراری، از جمله یک واکسن ساخته شده توسط Sinovac Biotech و دو مورد دیگر از شرکت‌های تابعه گروه دارویی ملی چین (Sinopharm)، همه واکسن‌های غیرفعال هستند.

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha