کد خبر: واکسن-چینی-تقاضا-را-در-سراسر-آمریکای-لا
۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۸
واکسن چینی تقاضا را در سراسر آمریکای لاتین بالا برده است!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، دوزهای واکسن COVID-19 ساخته شده توسط Sinovac Biotech چین از خط تولید برزیل عبور می‌کند و باعث علاقه دولت‌ها در تلاش برای تهیه واکسن‌های گران قیمت در سراسر کشور و سراسر آمریکای لاتین می‌شود. خوآو دوریا ، فرماندار سائو پائولو روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که مرکز پزشکی پزشکی این ایالت، موسسه بوتانتان، قصد دارد 1 میلیون دوز در روز را در خط تولید خود پر کند و به پایان برساند تا یک کمپین واکسیناسیون از 25 ژانویه آغاز شود. دوریا گفت 11 ایالت برزیل با بوتانتان تماس گرفته‌اند تا دوز واکسن را بنام CoronaVac بخوانند و با رئیس جمهور جائر بولسونارو ، که گفته است از خرید واکسن چینی برای یک برنامه ایمن سازی ملی امتناع می‌ورزد، مسابقه‌ای برپا می‌کند. در همان کنفرانس خبری، دیماس کوواس، رئیس بوتانتان گفت که چندین کشور در منطقه از جمله پرو، اروگوئه، پاراگوئه و هندوراس علاقه‌مند به خرید واکسن CoronaVac از برزیل هستند. وی گفت، بوتانتان در حال مذاکره پیشرفته با آرژانتین برای تهیه واکسن تأمین است. دیماس گفت هزینه دوزهای CoronaVac برای ایالت‌های برزیل و شهرهای خارج از سائو پائولو 10.30 دلار است.

کشورهای آمریکای جنوبی و علایق آن‌ها CoronaVac

بوتانتان شروع به ساخت تأسیساتی کرده است که قصد دارد از سپتامبر 2021 این واکسن را از ابتدا به جای دریافت عمده آن از چین برای پر کردن و برچسب زدن ویال‌ها، از ابتدا تولید کند. آمریکای جنوبی و واکسن کروناویروس رئیس جمهور جائر بولسونارو با استفاده از سخنرانی هفتگی خود در شبکه‌های اجتماعی از فرمانداران ایالت خواست تا دیگر اقدامات قفل و فاصله اجتماعی را که به اقتصاد ضربه می‌زند، اعمال نکنند، که به گفته وی به شدت بهبود می‌یابد. اوایل روز پنجشنبه، ادواردو پازوئلو، وزیر بهداشت، در یک مصاحبه رادیویی متعهد شد که سال آینده کل جمعیت برزیل را در برابر COVID-19 واکسینه کند. فشارها رو به افزایش است، فرمانداران ایالت از دولت فدرال انتقاد می‌کنند و آن‌ها را برای یک برنامه ایمن سازی دسته جمعی آماده نمی‌کند و نمی‌توانند به اندازه کافی متنوع واکسن تأمین کنند. پازوئلو تکرار کرد که وزارتخانه واکسن‌های موثری را که مورد تأیید تنظیم کننده بهداشت آنویسا و با قیمت مناسب باشد خریداری می‌کند و این امر دروازه خرید فدرال واکسن چینی را باز می‌کند. روز پنجشنبه، بولسونارو گفت علی رغم بدتر شدن موج دوم عفونت‌ها، با تعداد روزانه موارد در اواسط ماه اوت، پایان همه گیری برای برزیل امکان پذیر است. وی بدون ارائه شواهدی در یک رویداد عمومی گفت: کشور ما در میان کسانی است که به بهترین وجه از همه گیری بیرون آمده است.

گزینه‌های جدید برای واکسن کروناویروس

همچنین در روز پنجشنبه‌، تنظیم کننده سلامت Anvisa قوانینی را برای شرکت‌ها برای درخواست مجوز استفاده اضطراری برای واکسن COVID-19 تعیین کرد، گزینه‌ای که قبلاً وجود نداشته است. تصمیم Anvisa می‌تواند استفاده اضطراری از واکسن‌های آزمایش شده در برزیل را مجاز کند. AstraZeneca، Pfizer Inc، جانسون و زیرمجموعه دارویی جانسون و جانسون و Sinovac همه در آزمایشات مرحله آخر واکسن قرار دارند. دولت فدرال نامه قصد خرید 70 میلیون دوز از Pfizer و همچنین حدود 100 میلیون دوز از AstraZeneca را امضا کرده است. در کل، این سازمان می‌گوید که 300 میلیون دوز را از طریق توافق با چندین تولید کننده به صف کرده است.    

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha