کد خبر: واکسن-شهید-فخری-زاده-تفاوتی-با-دیگر-واک
۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۳۰
واکسن شهید فخری زاده تفاوتی با دیگر واکسن‌های داخلی ندارد

دکتر مصطفی قانعی متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری های ریه در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به واکسن شهید فخری زاده و تفاوت آن با واکسن "کُوو ایران برکت" و واکسن مربوط به وزارت دفاع اظهار داشت: واکسن شهید فخری زاده هیچ تفاوتی با دیگر واکسن های تولید داخلی ندارد و این واکسن هم مانند واکسن برکت عمل می کند.

وی در پاسخ به این سوال که واکسن شهید فخری زاده از چه زمانی در دسترس مردم قرار می گیرد، افزود: همه واکسن های ایرانی از 6 ماه آینده یعنی در شهریورماه 1400 در دسترس عموم قرار می گیرند.

 

شروع مرحله کارآزمایی بالینی

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد مرحله کارآزمایی بالینی واکسن شهید فخری زاده گفت: هنوز واکسن شهید فخری زاده مرحله کارآزمایی بالینی را نگذرانده است اما احتمالا مرحله یک کارآزمایی بالینی این واکسن از اواخر این هفته یا هفته آینده آغاز می شود.

دکتر قانعی بیان داشت: واکسن های ایرانی هم مانند واکسن های خارجی عمل می کنند و برای مردم به صورت صد در صدی بسیار موثر و مفید خواهند بود.

وی در مورد وضعیت تولید واکسن شهید فخری زاده و دیگر واکسن های ایرانی اظهار کرد: همه واکسن های داخلی با شرکت های داخلی قرارداد می بندند چراکه تولید این واکسن ها در داخل کشور انجام می شود.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha