کد خبر: واکسن-روسی-در-برابر-ویروس-کووید-جهش-یاف
۱ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۳۶

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از  اسپوتنیک، کیریل دیمیتریف، رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه از کارایی واکسن روسی ویروس کرونا در برابر ویروس جهش یافته کووید – 19 که در اروپا نمایان شده خبر داد.

وی در جریان ارتباط ویدئویی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: "ما همچنین تأیید می کنیم که طبق اطلاعات ما، Sputnik V در برابر جهش جدید ویروس موجود در اروپا بسیار موثر است. بر این اساس، به همان اندازه که علیه سویه های موجود ویروس موثر است، در برابر آن جهش جدید نیز کارایی دارد، و Sputnik V با وجود جهش‌های قبلی در پروتئین S  در موارد مختلف اثبات شده است. "

پیش از این جهش جدید ویروس کرونا در SARS-CoV-2 در انگلیس کشف شد. روز شنبه، شورای مشورتی انگلیس در مورد تهدیدات ویروس های تنفسی جدید و نوظهور تأیید کرد که نوع ویروس کرونا شناسایی شده در کشور با سرعت بیشتری در حال گسترش است و احتیاط بیشتر مردم را نیز می طلبد.

گرچه نوع جدید ویروس طبق برآوردهای اولیه، سرعت انتقال در جهش جدید ممکن است 70 درصد بیشتر از نوع معمول باشد، اما هنوز چیزی وجود ندارد که خطرناک تر بودن آن از نظر مرگ یا بستری شدن در بیمارستان نشان دهد. با این وجود، در میان خبر ظهور جهش جدید ویروس، تعدادی از کشورها قبلاً اعلام کرده اند که ارتباطات حمل و نقل با انگلیس را به حالت تعلیق درآورده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha