کد خبر: واکسن-ایرانی-به-زودی-به-400-داوطلب-دیگر-تز
۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۲۰
واکسن ایرانی به زودی به 400 داوطلب دیگر تزریق می‌شود

دکتر مینو محرز متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به واکسن کرونای کوو ایران برکت که تاکنون به 56 نفر از داوطلبان تزریق شده است، اظهار داشت: این واکسنی که ما تولید کرده ایم و در حال تحقیق روی آن هستیم تا اردیبهشت ماه واکسیناسیون آن به حدود 10 هزار نفر خواهد رسید.

وی در مورد واکسن انبوه هم بیان کرد: در مورد واکسن انبوه باید منتظر بمانیم تا ببینیم قرار است واکسن های ایرانی تزریق شود و یا تصمیم دارند که از خارج واکسن تهیه کنند تا به کمک واکسن ایرانی بیاید.

عضو کمیته مشورتی ستاد ملی مقابله در پاسخ به این سوال که آیا واکسن کرونای کوو ایران برکت تاکنون عارضه ای برای داوطلبان داشته است یا خیر، گفت: خیر این واکسن عارضه ای نداشته و کاملا جوابگو بوده است، مرحله اول آن کاملا با موفقیت به اتمام رسیده و عارضه ی مهمی برای آنهایی که واکسن را تزریق کرده اند، نداشته است.

دکتر محرز ادامه داد: مرحله دوم برای اثر بخشی است که اگر مجوز آن صادر شود به زودی روی 300 تا 400 نفر از داوطلبان تزریق می شود.

تزریق واکسن به جانبازان

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه واکسن ایرانی تاکنون به جانبازان و کادر درمان هم تزریق شده است یا خیر، افزود: داوطلبانی که انتخاب می کنیم نباید بیماری داشته باشند، این داوطلبان باید کاملا سالم باشند به همین دلیل کاملا مورد معاینه و بررسی قرار می گیرند.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری اضافه کرد: اگر جانبازی هم سالم باشد می تواند به عنوان داوطلب در لیست تزریق واکسن قرار گیرد.

دکتر محرز بیان کرد: از بین داوطلبانی که برای تزریق واکسن ایرانی به ما مراجعه کرده بودند، 56 نفر انتخاب شدند که مطالعات اولیه نیز روی آنها به خوبی انجام شده است.

اخذ مجوز تزریق مرحله دوم واکسن کرونای کوو ایران برکت 

وی تاکید کرد: خوشبختانه برای هیچ کدام از 56 نفر داوطلبی که به آنها واکسن تزریق شده است، عارضه ای پیش نیامده و نتایج این تزریقات نیز به وزارت بهداشت گزارش شده است تا بتوانیم مجوز مرحله دوم واکسن کرونای کوو ایران برکت را از سازمان غذا و دارو و کمیته کشوری اخلاق دریافت کنیم. مرحله دوم این واکسن برای اثربخشی است.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha