کد خبر: واکسن-آنفلوانزای-ایرانی-از-هفته-آینده
۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۱
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، سید حیدر محمدی مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن ایرانی آنفلوانزای از هفته آینده در داروخانه‌ها خبر داد و گفت: امسال برای واکسن آنفلوآنزا در کشور چهار تولیدکننده داریم که دو تامین‌کننده وارداتی و دو تامین‌کننده تولید داخل هستند. وی افزود: ما حدود ۲.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا را از طریق واردکننده خارجی تامین کردیم که ۱.۵ میلیون دوز آن وارد شده و یک میلیون دوز باقی مانده هم در حال ورود است و به زودی وارد کشور می‌شود. افزون بر اینها دو تامین‌کننده تولید داخلی هم داریم که برای اولین بار واکسن تولیدی آنها امسال وارد بازار می‌شود البته پارسال هم یکی از تولیدکنندگان واکسن آنفلوآنزا تولید کرده بود، اما واکسن برای مطالعات بالینی بود و امسال این واکسن وارد بازار می‌شود.

تحویل ۱.۵ تا ۲ میلیون واکسن ایرانی آنفلوانزا

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره میزان تولید واکسن آنفلوانزا در کشور گفت: تولیدکنندگان داخلی واکسن آنفلوآنزا امسال ۲۰۰ هزار دوز واکسن آماده کردند که قرار است ظرف هفته آینده به ما تحویل دهند و در داروخانه ها توزیع شود. البته این تولیدکنندگان به ما قول داده بودند که ۱.۵ تا دو میلیون واکسن آنفلوآنزا به ما تحویل دهند و اگر شرایط بازار مساعد باشد و تامین کنند، این میزان را به ما می‌دهند و الباقی وارداتی‌ها هم وارد می‌شود. محمدی گفت: از این تعداد واکسن آنفلوآنزا، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دوز از سوی معاونت بهداشت، به صورت رایگان، در طرح واکسیناسیون عمومی برای گروه‌های در معرض خطر و با ریسک بالا مصرف می‌شود که شامل زنان باردار، سالمندان بالای ۵۵ سال، بیماران خاص و صعب‌العلاج و سایر گروه‌هایی که طبق اعلام معاونت بهداشت به عنوان در معرض خطر تعیین می‌شوند، است. سایر واکسن‌های وارداتی و تولید داخل هم در داروخانه‌ها با نرخ مصوب عرضه می‌شود.

قیمت واکسن ایرانی آنفلوانزا چند؟

محمدی درباره قیمت واکسن آنفلوانزای ایرانی و خارجی گفت: هنوز قیمت واکسن آنفلوآنزای تولید داخل را ابلاغ نکردیم و واکسن‌های وارداتی هم حدود ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارند، واکسن تولید داخلی آنفلوآنزا آماده است و منتظر ابلاغ قیمت آن هستیم و ان‌شاءالله حدود یک هفته دیگر وارد داروخانه‌ها خواهد شد. منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha