کد خبر: واکسن-آنفلوآنزای-ایرانی-از-سال-آینده-د
۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۹:۴۷

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو ، در رابطه با مشکلات موجود برای واردات واکسن آنفلوآنزا، گفت: هیچ دارویی به راحتی وارد ایران نشده و واردات دارو و تجهیزات پزشکی در نهایت شیطنت و کارشکنی‌های دشمن  انجام می‌شود. در حال حاضر به دلیل شرایط به وجود آمده و افزایش تقاضا برای واکسن آنفلوآنزا، مردم تا حدودی روند سخت واردات دارو را مشاهده کردند؛ این مسیر ناهموار برای همه داروها و تجهیزات پزشکی وجود دارد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ادامه داد: برای واردات دارو با مشکلات بسیاری در زمینه تامین و انتقال ارز رو به رو هستیم چرا که دشمنان با کمپانی‌های معتبر و شرکت‌های دارویی که به ایران دارو بفروشند به شدت برخورد می‌کنند.

کمبود گسترده دارو وجود ندارد / داروهای بیماران خاص با سختی وارد کشور میشود

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال حاضر کمبود عمومی و گسترده دارو وجود ندارد تصریح کرد: تعداد محدودی از داروهای بیماران خاص با چالش  مواجه بوده و خانواده بیماران برای تهیه به موقع آنها با مشکلات عدیده ای رو برو هستند اما ما همواره تلاش می‌کنیم با هر سختی این داروها را وارد کشور کنیم.

97 درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود

شانه ساز با تاکید بر اینکه 97 درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود، افزود: هدفمان این است که تا سال آینده واکسن آنفلوآنزا را هم در داخل تولید کنیم. هر چند مقرر بود این اتفاق در سال جاری بیافتد که به دلیل تحریم ها برخی از مواد اولیه مورد نیاز به موقع به دستمان نرسید و شرکت‌های دانش بنیان نتوانستند دارو را در زمان بندی مقرر به بازار برسانند. از این رو حتما در سال آینده واکسن آنفلوآنزا ایرانی خواهیم داشت تا دیگر بیماران نگران واردات آن نشوند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha