کد خبر: واترپلو-انتخابی-المپیک-قهرمان-بازیها
۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۳۰

به گزارش گروه ورزشی طبنا(خبرگزاری سلامت)، به دنبال لغو مسابقات انتخابی واترپلو در قاره آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا، فدراسیون جهانی شنا (FINA) در نظر دارد نتایج بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا را برای سهمیه المپیک توکیو اعمال کند.

مسابقات انتخابی المپیک و قهرمانی آسیا قرار بود این هفته در بخش زنان و مردان به میزبانی قزاقستان برگزار شود که قهرمان هر بخش جواز حضور در المپیک را کسب می‌کرد. چین، ایران، قزاقستان و کره‌جنوبی در بخش مردان، چین، ژاپن، قزاقستان، ژاپن، کره‌شمالی، سنگاپور و ازبکستان در بخش زنان تیم‌های شرکت‌کننده بودند.

با شیوع ویروس کرونا، قزاقستان از میزبانی انصراف داد. قزاقستان یکی از چند کشوری است که به خاطر ویروس محدودیت‌هایی را در سفرها به وجود آورده است. این ویروس باعث کشته شدن 1380 نفر شده است. همچنین 450 نفر در 24 کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند.

این مسابقات قرار بود اواخر بهمان در نورسلطان برگزار شود و ابتدا به شکل موقت لغو شد و پس از آن اعلام شد که در دهه ابتدایی اسفند با تعداد تیمهای کمتر و محدودیت های بیشتر برای شیوع کرونا برگزار خواهد شد اما به نظر می رسد که قزاقستان باز هم تمایلی برگزاری این رقابتها ندارد و به طور کامل از میزبانی کنار کشیده است. با انصراف قطعی قزاقستان و لغو مسابقات واترپلو قهرمانی آسیا باعث شد تا فدراسیون جهانی نتواند میزبانی برای این رقابت‌ها پیدا کند. کشورها به خاطر ویروس کرونا تمایلی برای میزبانی ندارند.

براساس اعلام Swimming World Magazine فدراسیون جهانی تصمیم گرفته تا نتایج بازی‌های آسیایی 2018 را برای سهمیه المپیک اعمال کند. در این بازی‌ها قزاقستان در بخش مردان و چین در بخش زنان قهرمان شده بودند.

در بخش مردان ژاپن، صربستان، ایتالیا، اسپانیا، آمریکا، استرالیا، آفریقای جنوبی و مجارستان سهمیه گرفته‌اند.

در بخش زنان نیز کشورهای ژاپن، آمریکا، اسپانیا، کانادا، استرالیا، آفریقای جنوبی و روسیه المپیکی شده‌اند.

2 تورنمنت جهانی هم ماه آینده برگزار می‌شود که آخرین شانس برای کسب سهمیه المپیک است. براین اساس 3 سهمیه در بخش مردان و 2 سهمیه در بخش زنان توزیع می‌شود تا تکلیف 12 تیم حاضر در المپیک مشخص شود. این مسابقات به میزبانی ایتالیا برگزار خواهد شد.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha