کد خبر: هیچ-مدیریت-جامعی-برای-مهار-کرونا-در-کشو
۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۴
هیچ مدیریت جامعی برای مهار کرونا در کشور وجود ندارد/ کرونا در جامعه جهانی از بین نمی رود!

کیوان رضوانی پزشک عمومی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با بیان اینکه مدیریتی در حوزه ابتلا به بیماری و پیشگیری از ابتلا نداریم، اظهار داشت: دولت همه مکان ها را باز کرده و درخواست هایی هم که برای استفاده از ماسک مطرح می شود از سوی مردم به خوبی رعایت نمی شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی مردم از چند ماه گذشته تاکنون تغییر زیادی نداشته است، افزود: عدم رعایت نکات و مسائل بهداشتی از سوی مردم و رها شدن مدیریت کرونا ویروس، آمار مبتلایان را در کشور افزایش داده است.

این پزشک عمومی با تاکید بر اینکه هیچکدام از سازمان ها و ارگان ها وزارت بهداشت را در خصوص کروناویروس همراهی نمی کند، گفت: در حال حاضر هیچ متولی برای مدیریت ویروس کووید 19 در کشور وجود ندارد و وزارت بهداشت برای رسیدگی به این موضوع عملا تنهاست.

رضوانی با اشاره به اجرای طرح ترافیک دوباره در تهران بیان کرد: اجرای مجدد این طرح باعث شده آن دسته از مردمی که نمی توانند با خودروهای شخصی در شهر تردد کنند به ناوگان عمومی مانند اتوبوس و مترو روی آورند. ازدحام جمعیت در ناوگان عمومی شمار مبتلایان را در ماه های آینده افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: از آنجایی که در کشور ما هیچ مدیریت جامعی وجود ندارد شاهد زیاد شدن شمار مبتلایان و فوتی ها به ویروس کووید 19 هستیم که بسیار خطرناک است.

این پزشک عمومی ادامه داد: اگر فکری برای مدیریت کووید 19 نشود تا دو ماه آینده شاهد یک بحران وحشتناک در کشور خواهیم بود.

رضوانی با بیان اینکه ساخت یک واکسن و پخش آن در دنیا حداقل به یک پروسه زمانی 18 تا 24 ماهه نیاز دارد، گفت: بر اساس واقعیت هایی که در دنیا مطرح می شود تا زمانی که واکسنی برای ویروس کووید 19 پیدا نشود، کرونا در جامعه جهانی از بین نمی رود.

 

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha