کد خبر: هیچ-دستگاهی-نسبت-به-اجرای-آموزش-های-سند
۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۳۰
هیچ دستگاهی نسبت به اجرای آموزش های سند ۲۰۳۰ در مهدکودک‌ها پاسخگو نیست

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،زهرا شیخی با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه آموزش و پرورش و تاکید بر وضعیت نامناسب مهدکودک‌ها بسیار دقیق و عالمانه بود، گفت: همان طور که  رهبر معظم انقلاب اشاره کردند مهدکودک‌ مرکز مهم آموزش و پروش کودکان و آینده‌سازان کشور است از این رو نباید به آن نگاه خدماتی داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، با اشاره به اظهار تأسف رهبر انقلاب از رها بودن مهدکودک ها به دلیل اختلافات برخی دستگاه‌های دولتی تاکید کرد: نبود متولی واحد برای مدیریت و آموزش  در مهدکودک‌ها یکی از چالش‌های اساسی این حوزه است چرا که در صورت وقوع مشکل هیچ یک از دستگاه‌ها مسئولیت آن را برعهده نگرفته و توپ را در زمین یک دیگر می‌اندازند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم عنوان کرد: اگر مسئولیت آموزش مهدکودک‌ها تماما به آموزش و پرورش واگذار شود باز هم این نگرانی وجود دارد که آیا این وزارتخانه می‌تواند نقشش را به نحوه شایسته‌ای ایفا کند یا خیر. از این رو معتقدم در صورت تحقق پیشنهاد وزارت خانواده، مدیریت مهدکودک‌ها نیز باید به این دستگاه سپرده شود تا دیگر با مشکلات و معضلات امروزی مواجه نشویم، این بهترین و ایده آل‌ترین کاری است که می‌توانیم برای ساماندهی مهدکودک‌ها انجام دهیم.

شیخی که پیش از این در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان با وزیر تعاون و رئیس سازمان بهزیستی نیز به آشفته بودن وضعیت مهدکودک‌ها اشاره کرده بود، افزود: در حال حاضر مجوزها از سوی سازمان بهزیستی صادر می‌شود اما مباحث مربوط به آموزش و تربیت کودکان، متولی واحدی نداشته و هیچ کس در قبال مشکلات به وجود آمده پاسخگو نیست. در حال حاضر آموزش در برخی از مهدکودک‌ها بر اساس سند 2030 یا روش‌ها غربی انجام می‌شود و هیچ دستگاهی مسئولیت آن را نمی‌پذیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه مربی‌ مهدکودک‌ها باید افرادی شایسته و دارای صلاحیت باشند، خاطرنشان کرد: مهدکودک‌ها باید با برنامه ریزی مناسب و به صورت شایسته توسط یک متولی واحد مدیریت شود تا نظارت بر آن‌ها نیز شفاف‌ و موثرتر باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس  در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به نقش تاثیرگذار و حساس مهدکودک‌ها در آینده کودکان ابتدا باید آموزش‌ها را مطابق با فرهنگ غنی ایرانی و آموزه های تربیت دینی تدوین کرده و اوقات فراغت آنها را با برنامه ریزی مناسب به بهترین شکل ممکن به سمت فراگیری مهارتهای زندگی هدایت کنیم ضمن اینکه برای مدیریت مهد کودک‌ها یک متولی واحد در نظر بگیریم./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha