کد خبر: هیچ-دارویی-برای-درمان-کووید-19-ثبت-نشده-ا
۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۳۰
هیچ دارویی برای درمان کووید 19 ثبت نشده است!

سارا افضل‌زاده فوق تخصص عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به آخرین تغییرات تظاهری ویروس کووید 19 اظهار داشت: تا حدودی شاهد افزایش عوارض گوارشی این بیماری هستیم اما علائم تقریبا مانند گذشته است.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش شیوع کرونا ویروس در کشور هستیم، گفت: با توجه به اینکه سرایت این بیماری بیشتر شده به همین دلیل نگرانی‌هایی در این خصوص به وجود آمده است.

این فوق تخصص عفونی ادامه داد: با افزایش تعداد مبتلایان شاهد بالا رفتن تعداد مرگ و میرها هستیم اما در مواردی که پیک بیماری پایین می‌آید به نسبت تعداد مرگ و میرها هم کاهش پیدا می‌کند.

افضل‌زاده اضافه کرد: با توجه به اینکه از 6 ماه گذشته تاکنون تجربیات زیادی در خصوص کووید 19 کسب شده است، افزود: به نسبت ماه‌های گذشته تنوع دارویی ما افزایش یافته به همین دلیل شاهد کاهش آمار فوتی‌ها هستیم اما اگر شیوع بیماری دوباره از وضعیت سفید به قرمزی اوج گیرد تعداد بیمارانی که از دست می‌دهیم بیشتر از این تعداد کنونی خواهد بود.

وی با اشاره به تاثیرات منفی این بیماری روی تعداد زیادی از بیماران، گفت: افرادی که مشکلات تنفسی دارند بیشتر از افراد عادی جامعه درگیری بیشتری با این بیماری خواهند داشت.

این فوق تخصص عفونی با تاکید بر اینکه بیشترین نگرانی ما از افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در فصل پاییز است، افزود: در این فصل آنفولانزا و دیگر ویروس‌های فصلی این فصل روی این بیماری سوار خواهند شد به همین دلیل مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به حفظ جان خود اقدام کنند.

افضل‌زاده تاکید کرد: در استان خوزستان بسیاری از مردم با مشکلات تنفسی و آلرژی‌های فصلی مواجه هستند به همین دلیل مردم این استان با ابتلا به کرونا درگیری بیشتری با بیماری دارند.

وی تصریح کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم نگرانی بیشتری نسبت به همه‌گیری این ویروس به وجود خواهد آورد اما امیدوارم مردم همچنان به نکات بهداشتی توجه داشته باشند چراکه همچنان شاهد افزایش تعداد مبتلایان در کشور هستیم.

این فوق تخصص عفونی تاکید کرد: فقط رفتارهای اجتماعی مردم می‌تواند باعث پایین آمدن تعداد مبتلایان به کووید 19 شود.

افضل‌زاده در ادامه با اشاره به استفاده از داروهای متنوع برای درمان بیماران کووید 19 به خصوص داروی رمدسیویر گفت: هیچ کدام از داروهایی که برای درمان این بیماری استفاده می‌شود ثابت شده و مخصوص کرونا نیست و نمی‌تواند در درمان قطعی بیماران موثر باشند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha