کد خبر: هیئات-مذهبی-و-مساجد-در-کنترل-بیماری-کرو
۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰
هیئات مذهبی و مساجد در کنترل بیماری کرونا نقش محوری دارند

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد در جلسه تبیین عملیات اجتماعی فرهنگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ویژه هیئات مذهبی به تببین عملیات اجتماعی فرهنگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سه محور پرداخت.

وی محور اول عملیات اجتماعی فرهنگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را مواسات و همدلی دانست و گفت: هیئت ها، مساجد و شبکه های مردمی در مواجهه بیماری کرونا یک فعالیتی انقلابی، حرکت وجدانی، اخلاقی و اجتماعی اقدامات مهمی در این محور داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه، راه اندازی کارگاه تولید ماسک در هیئت مذهبی و راه اندازی تولید ژل ضد عفونی کننده در حوزه علمیه را از فعالیت های این محور عنوان کرد.

حجت‌الاسلام انصاری راد بیان کرد: علاوه بر استفاده از توان هیئت ها و مساجد برای کنترل بیماری کرونا، از گروه های مردمی استفاده شد.

وی افزود: مردم محله های مختلف با تهیه مواد ضد عفونی کننده،آخر شب درب منازل و کوچه ها ورودی مغازه ها، مدارس و دانشگاه ها را ضد عفونی می کردند و این جریان و حرکت شور آفرینی موثر توانست نقش مهمی در کنترل ویروس کرونا ایفا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان محور دوم مواسات و همدلی دانست و گفت: یکی از آموزه های جدی در فرهنگ دینی اسلام ,که مقام معظم این بحث را احیائ کردند و مردم هم در این زمینه خیلی تلاش کردند. کمک های مردمی و مومنانه در هیئت های مذهبی با مشورت ,پیام دادن, حضوری و چهره به چهره فراهم کرد

انصاری راد گفت: هر هیئتی می تواند در محددوه خود در حد توان، کمک ها را جمع آوری کنند و می بایست این حرکت فرهنگی جمع آوری کمک ها در قالب کمک های مومنانه و مردمی بیشتر نهادینه شود.

وی محور سوم را شناساندن شان و مقام شخصیت سردار شهید سلیمانی خواند و گفت: نباید از این حرکت غافل شد این عملیات بزرگ فراگیر به نام شهید سلیمانی است و در ایام شهادت شهید باید از این فرصت استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکید کرد: ابعاد و زوایای شخصیت شهید سردار سلیمانی شخصیت این شهید سردار سلیمانی بسیار مهم است و هر چه تلاش کنیم نمی توانیم ذره ای از حقایق زندگانی آن را به جامعه بشناسیم و جامعه ما تشنه این معرف است ارزش های وجودی این شهید والا مقام است

انصاری راد در پایان گفت: در این سه محور و جریانات هم سو با این جبهه همه در تلاش کنیم ,تا شاهد این نقش آفرینی در این سه محور و با هماهنگ حرکت کردن به نتایج و اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha