کد خبر: هوش-مصنوعی-به-درمان-بیمار-کمک-می‌کن
۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۹:۱۵

به گزارش گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از انگجت، شرکت فناوری آمازون نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته که مکالمات پزشک و بیمار را تولید می‌کند.

آمازون معتقد است آخرین ابزار وب سرویس این شرکت به پزشکان کمک می‌کند تا زمان بیشتری را با بیماران خود سپری کنند.

این ابزار با نام «Amazon Transcrib Medical» به پزشکان این امکان را می‌دهد تا مکالمات بیمار را به راحتی رونویسی کنند و آنها را با کمک نرم افزار یادگیری عمیق به پرونده‌های پزشکی شخصی اضافه کنند.

به گفته مت وود، معاون خدمات هوش مصنوعی در آمازون، این ابزار می‌تواند زبان پزشکی را درک کند.

علاوه بر این، پزشکان لازم نیست نگران فراخوانی و دوره‌های زائد و مجدد برای صحبت با بیمار باشند؛ این نرم افزار به طور خودکار  همه چیز را ضبط و پیاده می‌کند.

وود همچنین ادعا کرد که Transcrib Medical بسیار دقیق است، اگرچه آمازون هنوز تحقیقی را منتشر نکرده که نشان  دهد چقدر این نرم‌افزار جدید خوب کار می‌کند.

معاون خدمات هوش مصنوعی آمازون به CNBC گفت: هدف اصلی ما کمک به پزشکان و بیماران برای درک بهتر بیماری و درمان مؤثر است.

وود به CNBC گفت که این ابزار کاملاً مطابق با قانون قابلیت انتقال و پاسخگویی بیمه سلامت دولت فدرال (HIPAA) است. با این وجود ، آمازون احتمالاً برای برآورده کردن رضایت منتقدان حریم شخصی باید تدابیر قانونی بیاندیشد.(فارس)

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha