کد خبر: هنوز-تصمیم-نهایی-در-خصوص-اجرای-ال-آر-تی
۲۱ دی ۱۳۹۸، ۹:۱۹

محمد سالاری در گفتگو با خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) با اشاره به آخرین تصمیمات گرفته شده در خصوص اجرای طرح ال آر تی در شهر تهران اظهار داشت: قرار شده که موضوع ایجاد ال آر تی در شهر تهران بررسی شود اما هنوز در این خصوص تصمیم نهایی گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای مهم مدیریت شهری در دوره پنجم توسعه حمل و نقل عمومی است، افزود: یکی از مدهای حمل و نقل همگانی ال آر تی و تراموا است.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: آقای حناچی شهردار تهران در راستای دغدغه‌های جدی اعضای شورای شهر با مشاوران و شرکت‌هایی به منظور اجرای طرح ال آر تی و تراموا جلسه‌هایی برگزار کردند که در این جلسه‌ها پیشنهاد شد که در بخشی از خیابان ولی عصر یا در اطراف بازار و منطقه 12 از مدهای حمل و نقل مبتنی بر ال آر تی استفاده شود.

سالاری گفت: اما کمیسیون‌های تخصصی حمل و نقل شورا و به خصوص‌ آقای هاشمی رییس شورای شهر تهران که در این حوزه اطلاعات کامل و جامع زیادی دارند دغدغه‌های خود را در این خصوص مطرح کردند.

وی اضافه کرد:‌هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران بر این عقیده‌اند که تاکنون در شهر تهران مد حمل و نقل عمومی از جنس ال آر تی نداشته‌ایم به همین دلیل پشتیبانی فنی و نگهداشت آن را هم نداریم و از آنجایی که این پیشنهاد ارایه شده از سوی شهردار تهران بخشی از یک خیابان بوده در اصل این مد حمل و نقل گسترده نیست که صرفه اقتصادی داشته باشد و ما بخواهیم کارخانه ای برای تجهیز و نگهداشت و پشتیبانی‌های فنی و تعمیراتی ایجاد کنیم.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در مقایسه ای از جابجایی مسافر توسط ال آر تی و مترو عقیده‌ این است که نسبت جابجایی از طریق مترو با هزینه معادلی تراموا یا ال آر تی بسیار بیشتر است، ضمن اینکه این جابجایی زیرزمین هم است و مشکلی برای شهر تهران ایجاد نمی کند.

سالاری گفت: معتقدم توسعه اتوبوس‌های برقی و بی آر تی گزینه‌ی بهتری از ال آر تی است.

وی تاکید کرد: در نهایت شهردار تهران قبول کردند که این تصمیم گیری باید مبتنی بر مطالعات جامعه‌‌ای که توجیه اقتصادی و فنی دارد، باشد و با رویکرد بیشتر جا به جایی سفر انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha