کد خبر: همکاری-ژاپن-برای-تحقق-شهر-هوشمند-در-ک
۸ آذر ۱۴۰۰، ۸:۵۰
همکاری ژاپن برای تحقق «شهر هوشمند» در کاشان

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کاشان،دکتر حسن بخشنده امنیه در دیدار با آیکاوا کازوتوشی سفیر ژاپن در تهران ، به موضوع «شهر هوشمند» به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف مدیریت شهری کاشان در دوره جدید گفت:  در این خصوص از کشور ژاپن می‌خواهیم با ایجاد بسترهای مناسب نظیر برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور متخصصان حوزه فناوری اطلاعات دو طرف و همچنین فراهم کردن زمینه اعزام مهندسین و کارشناسان از کاشان به ژاپن برای آشنایی با روندهای طی شده و مکانیزم‌های انجام شده، شهرداری کاشان را برای نیل به یکی از اهداف اصلی خود یاری کند.

شهردار کاشان گفت: چالشی که امروز نه تنها جوامع در حال توسعه بلکه کشورهای توسعه یافته را تهدید می‌کند بحران انرژی، کمبود منابع و محیط زیست است.

وی اذعان کرد: با برداشت بی‌رویه منابع و نیز انجام برخی روش‌های غلط در این زمینه، نه تنها روند افول انرژی‌های تجدیدناپذیر شدت گرفته بلکه لطمات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد آمده و جهان در آستانه بحرانی عظیم قرار گرفته است.

تقویت مبادلات فرهنگی و اقتصادی با محوریت صنایع دستی

دکتر حسن بخشنده امنیه تصریح کرد: کاشان شهر فرش و رنگ،صنایع دستی و آثار فرهنگی متعددی است که هر ساله به واسطه علاقه قابل تحسین مردم ژاپن به این کشور صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان با توسعه این مبادلات و همچنین ایجاد ارزش افزوده دو سویه برای آن به این بستر شناخت فرهنگی و البته رونق اقتصادی روحی تازه دمید.

اهدای نماد «کاشان؛ شهر خانه» به سفیر ژاپن

در این دیدار شهردار کاشان اثر هنری با عنوان «کاشان؛ شهر جهانی خانه» را به آیکاوا کازوتوشی اهدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha