کد خبر: همکاری-وزارتخانه‌های-نفت-و-نیرو-برای
۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۶
همکاری وزارتخانه‌های نفت و نیرو برای تامين برق پايدار در زمستان

مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران و سخنگوي صنعت برق با بيان اينكه در 100 روز نخست دولت سيزدهم نسبت به پيگيري جدي براي تامين برق پايدار در زمستان امسال اقدام شده است، گفت: به اين منظور ذخيره‌سازي سوخت با همكاري وزارت نفت در حال انجام است.

به‌ گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مصطفي رجبي مشهدي" افزود: خوشبختانه هم اكنون وضعيت مخازن سوخت نسبت به سال گذشته بهتر است و حدود 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته سوخت بيشتري ذخيره سازي شده است.
وي با اشاره به اينكه اقداماتي هم براي كاهش سوخت مايع در نيروگاه‌ها انجام شده است، خاطرنشان كرد: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، مصرف سوخت مايع از حدود 230 ميليون ليتر به 205 ميليون ليتر كاهش يافته است. وي همچنين از تشديد نظارت‌ها براي كاهش مصرف برق ادارات خبر داد و افزود: بر اين اساس تمام ادارات بايد پس از پايان وقت اداري، تا حد امكان نسبت به كاهش و يا قطع مصارف خود اقدام كنند. سخنگوي صنعت برق ادامه داد: در بخش روشنايي معابر نيز با بهينه‌سازي روشنايي‌ها، مصرف در اين بخش حدود 300 مگاوات كاهش يافته است كه صرفه‌جويي خوبي از اين محل در مصرف سوخت صورت مي‌گيرد. رجبي مشهدي درباره واردات برق نيز گفت: در حال حاضر واردات برق از تركمنستان را افزايش داده‌ايم كه با اين كار نيز روزانه حدود 1.5 ميليون ليتر در مصرف سوخت صرفه‌جويي مي‌شود. وي يادآور شد: در كنار همه اين برنامه‌ريزي‌ها و فعاليت‌هاي انجام شده، با هماهنگي وزارت نفت، نسبت به تخصيص سوخت به نيروگاه‌هايي با راندمان بالا نيز اقدام مناسبي صورت گرفته است. سخنگوي صنعت برق با اشاره به اينكه اين فعاليت‌ها به منظور گذر از زمستان بدون اعمال خاموشي و محدوديت در تامين برق انجام مي‌شود، به نقش مردم در بهينه‌سازي مصرف برق و انرژي پرداخت و خاطرنشان كرد: شايد مهمترين و بهترين صرفه‌جويي اين روزها در بخش گرمايش باشد. تنظيم دماي منزل در اين خصوص بسيار تاثيرگذار است. مي‌توان دما را روي 18 درجه گذاشت و اگر وسيله برقي استفاده نمي‌كنيم آن را از برق جدا كنيم كه مصرفي جزئي اما تاثيرگذار دارد. با انجام چند اقدام ساده مي‌توان براي كاهش مصرف انرژي و تامين برق پايدار براي همه مردم همراه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha