کد خبر: همکاری-هلال-احمر-و-کمیته-امداد-در-پیشگی
۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۰۹
همکاری هلال احمر و کمیته امداد در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر محمد گلفشان در مراسم رونمایی از طرح «یاس» که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح اقدام عملی درکاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

رئیس سازمان جوانان با بیان این که امیدواریم با اجرای طرح «یاس» حس مسوولیت و مشارکت اجتماعی و همچنین عزت نفس مددجویان کمیته امداد دو چندان و تعهد اصلی اجتماع محور را در خانه های هلال اجرا کنیم، افزود: هدف ما سازماندهی ،توان افزایی و بکار گیری افراد تحت پوشش کمیته امداد در خانه های هلال است.

گلفشان با اشاره به این که خانه های هلال بهترین مکان برای آموزش و مهارت ورزی مددجویانی است که در روستاها و حاشیه شهرها پراکنده هستند افزود: اکنون جامعه هدف و تعداد سهمیه های اجرای این طرح مشخص شده که به صورت پایلوت اجرا می شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: ۴۰ منطقه تحت پوشش کمیته امداد در سراسر کشور در حاشیه کلان شهرها و مراکز استان ها مشخص شده که در هر نقطه ۵ خانه هلال فعال خواهد شد.

گلفشان با بیان این که در هر خانه هلال یک تیم ۵ نفره فعالیت می کند اظهار کرد: در مرحله نخست اجرای طرح یاس ۱۰۰۰ نفر از ساکنان مناطق حاشیه ای شهرها در راستای انجام مسئولیت اجتماعی و ارائه خدمات داوطلبانه و بشردوستانه هلال احمر و همچنین افزایش توان افزایی و حفظ توان جمعیت هلال احمر و کمیته امداد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان جوانان تاکید کرد : با حمایت مالی و معنوی کمیته امداد و با استفاده از ظرفیت نیروهای جمعیت هلال احمر  مددجویان و افراد آسیب پذیر تحت پوشش خدمات آموزشی قرار می گیرند که می توان از این فرصت در بحران ها و بلایای طبیعی نیز استفاده کرد.

گلفشان با اشاره به این که مخاطبان این طرح ساکنان حاشیه شهرها که تحت پوشش معاونت فرهنگی کمیته امداد هستند افزود: می خواهیم با اجرای این طرح، آموزش را که بهترین و موثرترین راه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی است را نهادینه کنیم.

وی با تاکید به این که محتوای آموزشی طرح یاس از سوی جمعیت هلال احمر و کمیته امداد تهیه و تدوین و در خانه های هلال اجرا می شود افزود: اکنون سیاستگزاری و اخذ مجوز برای عملیاتی شدن طرح انجام شده و تدوین پیش نویس نیز در مرحله اجرا است که به هماهنگی عوامل اجرایی استان ها به صورت مجازی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان جوانان یادآوری کرد،سهمیه های در نظر گرفته شده با هماهنگی استان ها تعیین می شود و تیمی هم برای تهیه محتوای آموزشی در نظر گرفته خواهد شد.

گلفشان گفت: طرح « یاس» (آسیب ستیز) که برگرفته از نام حضرت فاطمه (س) است، در هفت گام اجرا می شود ، گام نخست رونمایی از طرح به صورت ویدیو کنفرانس و مشخص شدن برنامه ها و حوزه های کاری بود و گام های بعدی به ترتیب انجام هماهنگی با مدیران عامل استان ها و کمیته امداد برای شناسایی مکان های مورد نظر، ایجاد خانه های هلال، معرفی دبیرخانه سازمان جوانان و کمیته امداد در اجرای طرح، تاسیس و آماده سازی خانه های هلال، انتخاب افراد واجد شرایط تشکیل بانک های اطلاعاتی برای شروع آموزش و برگزاری آزمون ها، صدور کارت عضویت و اجرای طرح براساس تقویم اجرایی و در پایان ابلاغ دستورالعمل ها و آیین نامه ها در سراسر کشور برای اجرای طرح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha