کد خبر: همکاری-ایران-و-برنامه-اسکان-بشر-ملل-متح
۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۵۴

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با میمونه مهدشریف دبیر اجرایی هیبتات و محمدمهدی مظاهری دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر دیدار و گفتگو کرد.

وزیر راه و شهرسازی در این دیدار بر همدلی و همکاری بیشتر بین‌المللی تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز به همدلی و همکاری داریم و باید در سایه این همکاری‌ها با حرکت‌های نیروهای خودکامه و یکجانبه‌گراکه حق ملت‌ها را تضعیف می‌کنند، مقابله کنیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم همکاری‌های ایران و هبیتات را در پنج محور برشمرد و توضیح داد: دگرگونی در همکاری ایران و هبیتات با انتخاب دکتر مظاهری به عنوان دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر که تجربیات ملی و بین‌المللی فراوانی دارند و در عین‌حال تجربه دبیرکلی ECO را در دارند می‌تواند موجب ارتقای همکاری‌های و بازنگری مجدد و تحول در مدل همکاری‌ها شود. همچنین، امضای تفاهم‌نامه یکی دیگر از محورهای همکاری مشترک است. در شرایط فعلی ایران در حال مطالعه و دستیابی به تفاهمنامه‌ای است که برای همکاری در سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ تهیه شده است که امیدواریم به امضای طرفین برسد.

اسلامی ارزیابی مجدد از دفتر هیبتات در ایران و ایجاد تغییرات را از دیگر محورهای همکاری مشترک عنوان کرد و گفت: انتظار داریم تا خانم میمونه شریف سطح و موقعیت دفتر Un-Habitat  در تهران را ارتقا بدهد و ایران بتواند حمایت و توجه بیشتر و کاملتری را از هبیتات جذب کند.

وی اظهار امیدواری کرد تا در این دوره، روند همکاری‌ها و تاثیرگذاری بر  پروژه‌ها دچار تحول اساسی شود و ارتقا یابد. اسلامی از تدوین دستورالعمل همکاری‌های مشترک بین ایران و هبیتات از سوی دفتر دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر جمهور اسلامی ایران، خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه برگزاری نشست مشترک با وزرای شهرسازی برخی کشورهای عضو را ضروری برشمرد و گفت: در این مقطع از تاریخ نیاز است تا با وزیران شهرنشینی تعدادی از کشورها، تبادل نظر داشته باشیم و به شکل مجازی اتاق فکر را سماندهی کرده و برای تاثیرگذاری در آینده بر اهداف و منافع مشترک متمرکز شویم.

اسلامی بر رفع مشکل صندوق عضویت تاکید کرد و افزود: انتظار است تا در خصوص راه اندازی Un-Habitat در تهران در اسرع وقت رایزنی ها انجام و گشایش هایی انجام شود.  ایران حمایت های خوبی از هبیتات کرده و ضروری است تا گزارش هایی از عملکرد هبیتات داشته باشیم تا بتوانیم برای مراحل بعد اقدامات موثرتری در این خصوص انجام دهیم.

به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران، کمیته راهبری پروژه ها را چهارشنبه آینده برگزار می کند که امید است در مورد مساله صندوق عضویت در آن کمیته تصمیم گیری شود.

اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و هبیتات می توانند در یک فضا و ساختار جدید با یکدیگر همکاری کرده و پشتیبانی از هم را ادامه دهند. در عین حال همکاری های خود را تقویت و دگرگون کنند.

وزیر راه و شهرسازی در بخشی از سخنان خود اعلام کرد: پشتیبانی و حمایت از هبیتات یکی از اهداف و سیاست های ثابت جمهوری اسلامی ایران است. امیدوارم این دوره از فعالیت ها کاملا متفاوت و تحول گرا باشد و ظرفیت همکاری های طرفین ارتقا یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha