کد خبر: همه-رژیم‌های-مبتنی-بر-کم-غذاخواری-مفی
۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵
به گزارش گروه سلامت طبنا(خبرگزاری سلامت)، واکنش سیستم ایمنی بدن به غذانخوردن‌های طولانی متفاوت و مبتنی بر نوع رژیم غذایی توصیه شده است و لذا تاثیر رژیم‌های مختلف این چنینی بر بدن متفاوت است.

امروزه متخصصان تغذیه رژیم‌های مختلفی را بر مبنای غذانخوردن یا کم غذاخوردن پیشنهاد می‌دهند که در قالب برخی از آنها فرد برای چند روز از غذا خوردن منع می‌شود و در برخی از آنها شخص تنها حق آب خوردن دارد. در برخی موارد هم محدودیت‌های زمانی شش ساعته در روز برای افراد در نظر گرفته می‌شود.

دانشمندان می‌گویند این رژیم‌ها تاثیرات متابولیک متفاوتی بر روی بدن دارند که سیستم ایمنی اشخاص را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند و این اثرگذاری‌ها ممکن است متفاوت باشند. آنها می‌گویند قصد دارند در این زمینه مطالعاتی را انجام دهند تا مشخص شود دقیقا چه نوع رژیم‌های غذایی مبتنی بر غذانخوردن یا کم غذاخواری می‌تواند مفید باشد.

بر اساس بررسی‌های اولیه حذف غذا با هدف حفظ تناسب اندام باید حتما کمتر از 24 ساعت باشد و در غیر این صورت سیستم ایمنی بدن آسیب خواهد دید. اگر این کار بیش از 48 ساعت طول بکشد سیستم ایمنی بدن توان خود برای مقابله با عفونت‌ها یا ترمیم جراحات پوستی را به میزان زیادی از دست می‌دهد.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha