کد خبر: همه‌گیری-کروناویروس-در-جهان
۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹
همه‌گیری کروناویروس در جهان
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از CNN، با بالارفتن آمارهای همه‌گیری کروناویروس دوباره جهان در وضعیت بحرانی قرار گرفته است. در ادامه چند خبر را بررسی می‌کنیم.

نیوزلند در سال 2021 میزبان اجلاس مجازی APEC خواهد بود!

دولت دوشنبه اعلام کرد که نیوزلند در سال 2021 میزبان اجلاس همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) با استفاده از سیستم عامل‌های مجازی خواهد بود. این اجلاس قرار بود در نوامبر 2021 در اوکلند برگزار شود. اما به دلیل همه‌گیری کروناویروس به صورت مجازی برگزار خواهد شد. وزیر امور خارجه کشور وینستون پیترز گفت تصمیم برای برگزار کردن این اجلاس به صورت مجازی به دلیل بیماری همه‌گیری کروناویروس گرفته شده است. او افزود افزود: این اطلاعیه حالا اعلام شده است زیرا منطقی نیست که چند ماه صبر کنید تا تصویری شفاف‌تر از شیوع ویروس را بدست آورید. با توجه به شرایط جهانی فعلی، برنامه‌ریزی برای داشتن چنین میزان زیادی از بازدید کنندگان از اواخر سال 2020 به بعد در نیوزیلند عملی نیست.

 کاهش تعداد پیش‌بینی‌های مرگ و میر بر اثر همه‌گیری کروناویروس در ایالات متحده

دانشگاه واشنگتن پیش‌بینی خود را در مورد اینکه چند نفر احتمال دارد تا 1 اکتبر بر اثر کروناویروس در ایالات متحده فوت کنند، اندکی کاهش داده است. همه‌گیری کروناویروس ایالات متحده پژوهشکده معیارهای بهداشتی و ارزیابی دانشگاه (IHME) براساس سناریوی فعلی پیش‌بینی می‌کند 175168 مورد مرگ و میر در کل تا اول اکتبر ایجاد شود. IHME پیش‌بینی می‌کند، اگر تقریباً همه با ماسک صورت خود را بپوشند، این تعداد به بیش از 150،000 خواهد رسید. هفته گذشته، IHME در 1 اکتبر 179106 مرگ را پیش‌بینی می‌کند، اما گفته است که اگر 95٪ آمریکایی‌ها شروع به پوشیدن ماسک در ملاء عام کنند، این تعداد به 146،000 کاهش می‌یابد. با این حال، این میزان مرگ و میر روزانه را کاهش می‌دهد که سریعاً به 71 مورد در روز کاهش می‌یابد و نیازهای ماسک جهانی نیز در آن مشاهده می‌شود. تاکنون براساس اعلام دانشگاه جان هاپکینز، بیش از 2.5 میلیون آمریکایی به کروناویروس مبتلا شده‌اند و حداقل 126000 نفر فوت کرده‌اند.

قرطینه ممکن است به همه‌گیری کروناویروس در ایالات متحده کمک نکند!

به گفته دکتر پیتر هوتز، متخصص بیماری‌های عفونی و رئیس دانشکده داروهای گرمسیری در کالج پزشکی بیلور، هیچ مدرکی مبنی بر بستن کافه‌ها و کلوپ‌های شبانه و سایر مشاغل باعث احیای همه‌گیری کروناویروس در بخش‌هایی از ایالات متحده نمی‌شود. هوتز همچنین انتظار دارد که هزاران مورد جدید در سراسر کشور در طی هفته‌های آتی منجر به مرگ شود و او انتظار دارد، یک بار دیگر، اقلیت‌های کم درآمد با بدترین وضعیت روبرو شوند. وی گفت: من کاملاً مطمئن هستم که اکثر این موارد یا تعداد زیادی از این موارد و مرگ و میرها در طی سه هفته آینده در محله‌های کم درآمد اتفاق می‌افتد، بنابراین جمعیت آمریکایی‌های آفریقایی تبار، اسپانیایی، لاتینکس، جمعیت بومی آمریکا بیش‌ترین آسیب را می‌بیند.

چین گزارش 19 مورد کروناویروس جدید را اعلام کرده است

روز سه‌شنبه کمیسیون بهداشت ملی این کشور (NHC) اعلام کرد چین روز دوشنبه 19 مورد جدید از کروناویروس را ثبت کرد. همه‌گیری کروناویروس چین از موارد جدید 11 مورد از خارج از کشور و 8 مورد نیز به صورت محلی منتقل شده‌اند. پرونده‌های محلی شامل هفت مورد از پکن، همراه با یک پرونده از شانگهای است. مرگ و میر جدیدی گزارش نشده است. علاوه بر این، چهار مورد بدون علامت توسط NHC گزارش شده است. در حال حاضر 99 بیمار بدون علامت تحت نظر پزشکی هستند. چین تاکنون 83،531 مورد کروناویروس را ثبت کرده است که 4634 کشته در آن رخ داده است. به گفته آژانس بهداشت، تاکنون 78 هزار و 469 بیمار مرخص شده‌اند. آنکسین، یک منطقه نسبتاً روستایی و کم جمعیت، در حدود 90 مایل (145 کیلومتری) جنوب پکن واقع شده است، که در موارد کروناویروس که در دو هفته گذشته با بازار Xinfadi مرتبط بود، شامل افزایش آمار بود.

WHO تیمی را برای تحقیق درباره چگونگی شروع همه‌گیری کروناویروس به چین می‌فرستد!

مدیر کل WHO گفت، سازمان بهداشت جهانی تیمی را به چین می‌فرستد تا بهتر بفهمد که چگونه این همه‌گیری کروناویروس شروع شده است.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha