کد خبر: هلال-احمری‌ها-در-زمان-جنگ-منشاء-خدمات
۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر دکتر کریم همتی، امروز دوم مهر 99، در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت :برای تمامی شهدای نظام اسلامی، بویژه شهدای هلال احمر طلب علو درجات و برای بازماندگان،آزادگان و جانبازان طلب توفیق الهی دارم که در زمان جنگ تحمیلی منشاء خدمات خوب و ارزشمندی بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این که کسی باور نمی کرد جنگی که 40 سال پیش شروع شد و برخی ادعا می کردند این جنگ 6 روزه به پایان خواهد رسید به دومین جنگ طولانی قرن تبدیل شود و این جنگ فرسایشی را همه ملت ما با تمام وجود حس کردند.

وی، با تاکید به این که، همدلی و همگرایی بسیار خوب میان مردم در آن ایام باعث شد نقشه های دشمنان نقش برآب شود. افزود: این جنگ می توانست تبعات منفی و ماندگاری بر جامعه ما بگذارد. دکتر همتی افزود در برهه حساس کنونی، امیدواریم با همدلی مشکلات اقتصادی رفع و رجوع شود

همتی افزود: این جنگ به ما تحمیل شد؛ به امید این که در مدت چند روز  بتوانند پایتخت ما جایی که امروز با آرامش در آن زندگی می کنیم را تصرف و برنده جنگ شوند، غافل از این که مردم ما هر موقع که خواستند با همدلی کارهای بزرگ و ارزشنمدی را رقم زدند .آنها نه تنها نتواستند ضربه ای به نظام مقدس اسلامی بزنند بلکه نتواستند وجبی از خاک ما را تصرف کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: امروز نیز یک جنگ اقتصادی را به ما تحمیل کردند و ما همه مشکلات اقتصادی را با تمام وجود لمس می کنیم، اما می دانیم که باز هم خواری و ذلت برای کشورهایی است که روزگاری درصدد حذف سیاسی ما بودند.

وی گفت: امیدواریم این همدلی و همفکری تداوم داشته باشد و ما بتوانیم با هم مشکلات اقتصادی که مردم را آزار می دهد رفع و رجوع کنیم.

جمعیت هلال احمر منشاء خدمات خوب و ارزشمند در زمان جنگ

همتی با اشاره به این که ،جمعیت هلال احمر مثل همه ارکان کشور در زمان جنگ منشا خدمات خوب و ارزشمندی بود و امروز، پس از سی و یک سال، از پایان جنگ جمعیت هلال احمر کماکان پر شور و پر تلاش در کنار مردم است. افزود :در همان ایامی که جنگ شروع شد، جمعیت هلال احمر و امدادگران در صف مقدم خدمت رسانی بودند اما نه با سلاح جنگی و نه به عنوان شلیک کننده بلکه به عنوان کمک کننده به افرادی که در این جنگ نابرابر آسیب می دیدند .

حضور 70 هزار امدادگر هلال احمر در جبهه ها

وی با بیان این که هلال احمر در کنار خدمات شایسته ای که انجام داد، 70 هزار امدادگر به جبه های جنگ اعزام کرد و توانستند منشا خدمات ارزشمندی شوند. افزود: همه ادوات و ماشین آلات هلال احمر در جنگ مورد استفاده قرار گرفت و امدادگران نیز در عملیات های متعدد توانستند کارهای بزرگی را در پشت جبهه و در خط مقدم جبهه هم پای رزمندگان انجام دهند ،علاوه بر آن بیش از 3600 ساعت عملیات امدادی توسط سه فروند بالگرد هلال احمر با موفقتیت به انجام رسید.

ماهیت بشردوستانه فعالیت های هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در کنار این فداکاری ها و حضور در جبهه های جنگ، جمعیت هلال احمر شهدای گرانقدری را تقدیم مردم کرد و همچنین آزادگان سرافراز و جانبازانی که در اکنون محضرشان هستیم هم گام با رزمندگان اسلام  در نبرد با دشمن جان فشانی کردند ،امروز نیز در کنار مردم هستند و به تناسب شرایط، در جاهایی که نیاز به حضور جمعیت هلال احمر است در کنار مردم هستند.

 وی با تاکید بر این که شاید کمتر بحرانی در کشور  باشد که کمتر از 10 هزار نیروی داوطلب هلال احمر در کنار مردم  حضور نداشته نباشند افزود: همه این خدمات را به خاطر ماهیت انساندوستانه جمعیت هلال احمر است و آن کار بزرگ را زمان جنگ برای اسراء انجام می داد و پیام های سلامتی اسراء را به خانواده های آنها می داد فراموش شدنی نیست و اکنون نیز همین کار خوب را در حین بحران ها انجام می دهد.

 رئیس جمعیت هلال احمر گفت: اگر ما شهدایی را در حین جنگ تقدیم نظام کردیم امروز نیز در مقابله با حوادث، عزیزانی را به خاطر حضور در صحنه حادثه از دست می دهیم و به شهادت می رسند.  امدادگران هلال احمر در بحران های مختلف حتی در حوادث کشورهای مجاور و هم کیش ما در سایر اقصی نقاط دنیا خدمت رسانی کردند ، در بحران اخیر شیوع کرونا ویروس نیز ،جمعیت هلال احمر با انبوه امدادگران، جوانان و داوطلبان خود در کنار مردم بود و شهدایی را نیز  تقدیم این راه مقدس کرد.

کاهش آلام بشری مسیر جمعیت های ملی

 رئیس جمعیت هلال احمر افزود: این مسیر راه درستی است و بنیان گذاری جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ برای کاهش آلام بشری است و چه خوب کاهش آلام برای بهترین انسان های روی زمین در کشور عزیز ما باشد که جمعیت هلال احمر و کارکنان گرانقدر و همینطور همراهان همیشگی هلال احمر این کار را به نحو احسن و شایسته ای انجام دهند.

ارائه خدمات خوب و شایسته به دور از تعصبات سیاسی، قومی و مذهبی

همتی تاکید کرد: آرزو می کنم همکاران ما که ارزشمند ترین بخش جمعیت هلال احمر هستند کماکان ارتباط خوب و نوعدوستانه ای با پیکره جامعه داشته باشند و آن بخشی که به عنوان همراهان همیشگی ما هستند ،چهار گروه اصلی که در همه بحران ها کنار ما هستند بتوانند این ارتباط خوب و شایسته را  داشته باشند .

وی افزود: امیدواریم  این رویه مثبت ادامه داشته باشد و به دور از تعصبات سیاسی ،قومی و مذهبی بتوانیم خدمات خوب و شایسته ای حتی به دشمنانی که بر ما ظلم می کنند در حین مخاصمات ارایه دهیم که این ماهیت جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر است .

بابت همه کاستی ها عذرخواهی می کنیم

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه نتوانستیم بخشی از مشکلات اقتصادی شما را در جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان بزرگ حل کنیم افزود: شاید بخش عمده ای به خاطر تلاش های ظالمانه ای است که آغاز کنندگان جنگ امروز در جنگ دیگری در کشور  به راه انداختند .

همتی افزود: ما سعی کردیم بخشی از نیازهای همکاران هلال احمر را برطرف کنیم و بابت همه کاستی ها عذر خواهی می کنم و آرزو می کنم این توفیق حاصل شود که مشکلات اقتصادی را با حفظ عزت و آبرو پشت سر بگذاریم  به خصوص مشکلات کارکنان هلال احمر را که با تمام وجود در خدمت مردم هستند رفع و رجوع کنیم .

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از 16 نفر از کارکنان جمعیت هلال احمر که در جبهه های جنگ تحمیلی خدمت رسانی کردند با اهداء لوح سپاس از سوی دبیرکل جمعیت هلال احمر تقدیر و قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha