کد خبر: هفته-آينده-ادارت-دولتي-به-جز-ارائه‌ده
۷ آذر ۱۳۹۹، ۹:۲۹
هفته آينده ادارت دولتي به جز ارائه‌دهندگان خدمات ضروري تعطيل هستند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومي سازمان اداري و استخدامي كشور، رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور با حضور در بخش گفت وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما  گفت: با هدف مهار كرونا، هفته آينده همه ادارات دولتي تعطيل هستند مگر آندسته از كاركناني كه بنا به تشخيص بالاترين مقام آن دستگاه، حضورشان در محل كار ضروري باشد.

وي ادامه داد: طرحي كه در ستاد ملي كرونا تصويب و از سوي سازمان اداري و استخدامي كشور ابلاغ شده است براي هر سه وضعيت زرد و نارنجي و قرمز، حد نصاب‌هايي از كاهش نيرو را پيش بيني كرده است و اصلا بحث دوركاري مطرح نيست.

آقاي انصاري اضافه كرد: به اداراتي كه زيرساخت‌هاي لازم در آن‌ها مستقر شده است و كاركنان آن‌ها مي‌توانند كار خود را از راه دور انجام دهند، اجازه داده و تكليف كرده ايم كه از دوركاري استفاده كنند، اما چون اين اواخر شرايط، خيلي پيچيده شد و آمار مبتلايان و فوتي‌ها بالا رفت، ستاد ملي كرونا براي قطع زنجيره شيوع بيماري كرونا، اين تصميم را گرفت كه اساساً خدمات ضروري را جدا كنيم و خدمات غير ضروري را به عقب بياندازيم.

او ادامه داد: بنابراين صرفاً دستگاه‌هايي كه خدمات ضروري را ارائه مي‌كنند و نمي‌شود آن خدمات را تعطيل كرد و دستگاه‌هايي كه مأموريت‌هاي اساسي دارند مانند استانداري‌ها و فرمانداري‌ها لازم است كاركنانشان در اداره حضور يابند.

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور گفت: بنا بر اين بود كه در شرايط قرمز، حداكثر تا يك سوم كاركنان در محل كار حضور داشته باشند و مديران مي‌توانند كمتر از يك سوم از كاركنان خود را هم سامازندهي و بكارگيري كنند.

آقاي انصاري افزود: با توجه به توفيقاتي كه در هفته نخست، پيش آمد و نگراني‌هايي كه همكاران ما در وزارت بهداشت و درمان و وزارت كشور از تردد وسايل حمل ونقل عمومي به ويژه مترو در صبح‌ها داشتند رئيس جمهور دستور داد براي كمك به اجراي اين طرح، فقط كاركناني در اداره حضور يابند كه بالاترين مقام دستگاه، حضور آن‌ها را ضروري تشخيص دهد.

وي گفت: اصل بر اين است كه هفته آينده ادارات تعطيل هستند مگر كاركناني كه حضور آن‌ها با تشخيص بالاترين مقام دستگاه، ضروري تشخيص داده شود.

آقاي انصاري ادامه داد: اين تصميم در جلسه چهارشنبه هيئت دولت گرفته و توسط رئيس جمهور ابلاغ شد.

وي همچنين از مردم خواست از مراجعه حضوري به ادارات خودداري كنند و كار‌هاي اداري خود را براي حدود دو هفته عقب بياندازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha