کد خبر: هشدار-شایع‌ترین-جراحی-کودکان-غیرضرور
۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۰۶
به گزارش گروه بهداشت و پزشکی طبنا( خبرگزاری سلامت)، صدها کودک در حال انجام اقدامات غیر ضروری برای از بین بردن آپاندیس هستند و این درحالی است که این جراحی برای بسیاری از آنها لازم نیست.

جراحی آپاندیس شایع‌ترین عمل اورژانس در کودکان است که براساس این مطالعه یک هزار و ۶۰۰ جراحی از هر ۱۰ هزار جراحی آپاندیس کودکان غیر ضروری است.

 عمل آپاندیس برای حذف آپاندیس انجام می‌شود. عمل جراحی آپاندیس نوعی عمل اورژانسی رایج است که برای درمان آپاندیسیت، یعنی بیماری التهابی آپاندیس انجام می‌شود.

تحقیقات اخیر تأکید می‌کنند، تشخیص نادرست به این دلیل است که برخی از پزشکان به درستی اسکن‌ها را بررسی نمی‌کنند و همین موضوع منجر به عمل جراحی غیر ضروری می‌شود.

نتیجه این پژوهش که در مجله بهداشت کودکان و نوجوانان لنست منتشر شده  نشان می‌دهد که ۱۶ درصد کودکان در وهله اول هرگز مبتلا به آپاندیسیت نبوده‌اند.

محققان این پژوهش خواستار بهبود فوری در تجزیه و تحلیل اسکن سونوگرافی شدند تا از انجام عمل‌های غیرضروری بیشتر جلوگیری شود.

این بررسی با توجه به داده‌های به دست آمده از عمل‌های غیر ضروری کودکان برای برداشتن آپاندیس نشان می‌دهد، حدود ۲۰ درصد از جراحی‌های بزرگسالان نیز برای برداشتن این عضو ضرورت ندارد که حدود ۵ هزار و ۵۰۰ جراحی در سال را شامل می‌شود.(فارس)

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha