کد خبر: هشدار-سازمان-جهانی-بهداشت-درباره-ضعف-س
۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۸

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای که "رنا الحجه" مسئول اداره برنامه دفتر منطقه سازمان جهانی بهداشت ، روز چهارشنبه آنرا از بیروت و به شکل ویدئو کنفرانس قرائت کرد، افزود : بهبود تاثیرات روانی ناشی از این انفجار ، به زمان زیادی نیاز دارد.

در بیانیه سازمان جهانی بهداشت، همچنین از نظام بهداشتی لبنان و از وضعیت سلامت کارکنان در بخش بهداشت ابراز نگرانی و اعلام شده است که سه بیمارستان لبنان به طور کامل از بین رفته است و سه بیمارستان نیز به شکل جزئی فعالیت می کنند.

سازمان جهانی بهداشت همچنین درباره بازگشت کووید - 19 به لبنان که قبل از انفجار نیز با روند رو به رشد مواجه بود، ابراز نگرانی کرد و از لبنانی ها خواست که به تلاش خود برای کنترل شیوع این بیماری ادامه دهند.

سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرد که به فاصله 24 ساعت پس از انفجار بندر بیروت، تجهیزات پزشکی و ابزارهای جراحی لازم را برای رفع نیازهای 2000 مریض در لبنان توزیع کرده است .

این سازمان گفته است که با مقامات لبنانی برای کمک به آسیب دیدگان و مجروحان انفجار بندر بیروت از نزدیک همکاری می کند و هماهنگی های لازم را برای کاستن آثار روانی و اجتماعی این فاجعه انجام می دهد.

سازمان جهانی بهداشت بر لزوم حمایت از مردم لبنان در این شرایط سخت و نیز لزوم همکاری مسئولان و مردم و جامعه بین المللی برای پشت سر گذاشتن این شرایط تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha