کد خبر: هشدار-سازمان-بهداشت-جهانی-در-مورد-واکس
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۳۹
هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد واکسن تقلبی کرونا

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ، دکتر هملمن نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران در نامه ای نسبت به شناسایی واکسن تقلبی کرونا در مکزیک هشدار داد.

دکتر هملمن در این نامه از شناسایی واکسن تقلبی کووید ۱۹ با عنوان BNT۱۶۲b۲  در مکزیک  خبر داد که تقلبی بودن آن تایید شده است و اعلام کرد که این سازمان درنظر دارد هشدار بین المللی و آگاهی رسانی در خصوص این محصول جعلی را  افزایش دهد.

براساس این گزارش، سازمان غذا و داروی کشور نیز در اطلاعیه ای خواستار نظارت کامل معاونان غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی بر فرآیند واکسیناسیون در کشور شد و همچنین اطلاع رسانی کامل و آگاه سازی جامعه پزشکی و مردم در خصوص احتمال وجود واکسن های تقلبی و عوارض شدید و جبران ناپذیر آن صورت پذیرد.

معاونت غذا و داروی دانشگاه در خاتمه به تمامی شهروندان توصیه کرد برای انجام واکسیناسیون صرفا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده و از تهیه واکسن از مراکز غیرمجاز نظیر بازار آزاد جداً خودداری کنند و در صورت داشتن هرگونه سوال یا راهنمایی با دانشگاه های علوم پزشکی تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha